Alla inlägg den 26 mars 2008

Av Ines - 26 mars 2008 23:35

Veckans Fia

Av Ines - 26 mars 2008 22:15

Så otroligt dagvild jag blir när veckan börjar på tisdag. Helt plötsligt nästan fredag utan att jag märkt det. Har ju en lugn vecka på jobbet med nästan lika mycket personal som barn. Så förutom att roa barnen så ägnas veckan åt att städa och annat praktiskt.


Har gjort misstaget att lämna skidorna på min egen avdelning och där får vi inte gå in. Häpp! Vi som har planerat skidåkning till fredag? Tja, golven är nybonade så det är väl risk jag fastnar om jag försöker ta mig in? Eller har en väldigt arg städerska på mig om jag förstör hennes jobb?


På fredag har jag iaf igen att jag stängde inför påsk. På väg mot Piteå med vännerna så är det ok att sluta lite halvtidigt. Känns ju bra. Nu håller jag tummarna för att mamma får tillbaka plånboken i morgon. Skickade den med posten innan jag lämnade Luleå i måndags.


God Kväll!

Av Ines - 26 mars 2008 22:14

 Till en kamrat
av Bertolt Brecht

Du vill inte vara med längre har vi hört
Vi har hört att du inte vill arbeta med oss längre
Du är förbi
förmår inte mer
utmattad
orkar inte längre

Du har giltigt förfall säger du
Man kan inte kräva mer av dig
Orkar du inte längre blir du liggande
Ingen kommer till dig och säger:
Det har varit revolution!
Fabrikerna väntar på dig!
Varför skulle det ha varit revolution?

När du dör begravs du
Oavsett vems skulden är
när du inte orkar kämpa går du under
Du säger att du hoppades allt för länge
Orkar inte hoppas längre

Men vad var det du hoppades?
Att kampen skulle vara lätt?
Men så är det inte
Vårt läge är värre än du anar
Ty så är det,
att om vi inte kan åstadkomma det omöjliga
är vi förlorade
Om vi inte kan göra vad ingen krävt av oss
går vi under

När kampen är som hårdast
är kämparna som tröttast
Den sida vars kämpar är tröttast
förlorar slaget

Av Ines - 26 mars 2008 21:07

Tro det eller ej men denna cykel står på ett bord.


Cykel


Den var bara så himla söt så jag kunde inte låta bli att ta en bild. Tydligen nåt som kvällens föreläsare hade med på Livsstilscafé.

Av Ines - 26 mars 2008 21:02

Det här kändes nästan otroligt! Slutet på mars och den första lilla vårlöken börjar visa sig...


Vårtecken


Syns inte mycket för världen men de finns där. Fattar inte hur de klarade gårdagens snöfall?

Av Ines - 26 mars 2008 08:48

"Det kommer förmodligen att ta väldigt lång tid

innan världen har förändrats till det bättre

så det är smart att börja med sig själv".



Mia Törnblom

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards