Alla inlägg den 11 mars 2008

Av Ines - 11 mars 2008 23:32

Un falukorvmacka con café, por favor!

http://www.aftonbladet.se/resa/europa/spanien/kanarieoarna/article1952700.ab


Det var väl det här som jag minns som det mest tråkiga från vår resa till Kanarieöarna. Det kändes som att jag lika gärna kunde varit på vilken svensk semesterort som helst! Det roliga med att fara bort är väl just att det inte är som hemma?

God Natt! 

Av Ines - 11 mars 2008 23:09

Det är klurigt i vikariesvängen. Har avbokat mig från tre ställen eftersom jag fått mitt femveckors-jobb. Det blir alla möjliga reaktioner. Allt från: Grattis! Vad roligt för dig, till: Men du förstår väl att vi får problem? Jo, det kan jag förstå. Men är det mitt ansvar? Knappast! Till mina favoritställen har jag tipsat om en kille som jag själv jobbat med nån vecka när en skola var lite utslagen. Men jag blir ju lite full i skratt. Hur smart är det? Gräver jag min egen grav? För sen då? Blir jag arbetslös igen? Vad händer då? Tja, det får bli som det blir. Känns kul att hjälpa en nykomling i branschen att få in en fot. Till skillnad från mig är han förskollärare så det känns lite som : rätt man på rätt plats!


God Natt! 

Av Ines - 11 mars 2008 22:16

Dagens Nemi

Av Ines - 11 mars 2008 21:51

Jag kan bli tokig på alla dessa telefonförsäljare! Ringer minst en per kväll till mig nuförtiden. Varför då? Vad har jag gjort för ont? Igår ringde det tom en för att tala om att alla agenter var upptagna och inte kunde ta mitt samtal(!). Precis som att jag bett om att få svara i telefon? Höll på med annat när telefonen ringde: Hej! Detta samtal är genererat från .....Tyvär är alla agenter upptagna och kan inte besvara ditt ärende nu. I kväll var det från Design Kristall. Nej, jag vill ingenting ha. Klick! Jag är ju inte ens trevlig mot dem?

 Ha en bra kväll! 

Av Ines - 11 mars 2008 16:58

Bestämde mig för att somna tidigt igår. Blev tidigare än jag trodde! Min särbo skulle bara kolla sin mail så jag la mig i soffan och väntade på mitt sovrum. Somnade på tre röda...vaknade till en stund vid tiotiden och sen fortsatte jag sova. Lika trött idag igen. Det är tufft med nytt jobb. Roligt men tufft. Har ambitionen att rensa inför marknaden i helg. Får se om jag lyckas?


Ha en bra kväll! 

Av Ines - 11 mars 2008 16:55

I Ålidhemskyrkan på söndag.




12.30


Marknad för världen



Loppmarknad och försäljning av andra alster.
Fiskdamm och brödförsäljning.

Till förmån för fasteinsamlingen Vatten för livet.



Vatten för livet. Hit har jag bokat bord. Kommer sälja böcker och rensa ut kläder samt ett vägghängt vitrinskåp. 

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards