Alla inlägg den 9 mars 2008

Av Ines - 9 mars 2008 23:21

Fick ett mail: Kolla denna hemsida! Visst är det otroligt! Bosse och jag tycker att den är väldigt intressant och väntar på att någon med digitalkamera ska ta en bild på vår kattstege så att vi också kan vara med!


Självklart så erbjöd jag mig att fara och fota min kompis och Bosse! Men vad jag fick fundera...vem sjutton är Bosse? Visst ja! Det är ju katten!


God kväll!



Uppdate:


hade inte en chans! *suck*



och vinnaren blev........ här behövs jäklar i mig ingen kattstege!!!


Katt

Av Ines - 9 mars 2008 23:11

I kväll kom min "särbo" hit. Var inte hemma när hon kom men hade en:  kakor present i kylskåpet!Kakor och paket... 


Bok En liten grön bok!Åh, alla flickors dröm...syns inte här men är en morot på bokryggen. Hihi, hur barnslig är inte jag? Men det står jag för!
 Sen kom vi in på ämnet bussåkning. Ska ju börja åka buss till jobbet. Voilá: 
Busskort Fick ett busskort som hon inte behöver mer! Eller inte i morgon iaf.Ska kolla busstider oxå nu. God kväll! 

Av Ines - 9 mars 2008 16:24

Mycket kan sägas om Carola...Nu oxå att hon är en riktigt dålig förlorare,samt urusel på den svenska geografin alternativt vet hon inte var Nordman kommer ifrån? Spanade in vad pressen skriver, som tex :

http://www.expressen.se/noje/melodifestivalen/1.1078165/carola-jag-kanner-mig-som-kvinnan-som-brandes-pa-bal


Där skyller Carola på att Nordman hade hemmaplan! Hallå, Gävle eller Kiruna? Ska vi säga hemmaplan när Carola spelar i Malmö eller Göteborg? Det är väl som ingen större skillnad?


Ha en bra eftermiddag! 

Av Ines - 9 mars 2008 14:47

Ok, jag missade andra chansen igår...men hur kul var inte det här? Läser på nättidningen att: http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/schlager/article2011513.ab


Nordman är i final!! Jamen, äntligen är jag på det vinnande laget! Har inte lyckats höra deras bidrag än men Nordman är min favorit sen länge. Grattis!

Av Ines - 9 mars 2008 11:32

Jag försökte mig på tovningens ädla konst igår på hemmaplan. Det är svårare än man tror. Men upptäckte att det är väldigt rogivande och nu har jag en fyrkantig wodoo...Nä, det är långt kvar innan jag fixar att få ihop:


Tovat.


Figurer som Lena!


Men att avreagera sig, eller bara sortera tankar. Då funkar det även med mina kunskaper.


Ha en bra dag! 

Av Ines - 9 mars 2008 10:51

Var in hos: 

http://linnnissi.blogg.se


Låt dom spendera sista tiden tillsammans!!

Jag startar nu en namninsamling som grundar sig på tidigare inlägg där jag skrev om familjen Fäldt. Christian är sjuk i cancer och Louise, hans fru tvingas arbeta och lämna Christian ensam hemma trots att han inte kan ta hand om sig själv fullt ut. Han behöver hjälp med medicineringen och ett flertal gånger har han kollapsat och vaknat upp på sjukhuset. Vad hade hänt om inte Louise fanns vid hans sida då?? Kommunen påstår att dom inte har råd att låta Louise vara anhöriganställd utan tvingas alltså lämna Christian ensam hemma.

Christian är 29 år, Louise är 24 år och tillsammans har dom två små barn, Wilma och Agnes.

Artiklarna om familjen Fäldts livssituation - tisdag, söndag

Vill du vara med och hjälpa till för att göra vardagen bättre för familjen Fäldt? Skriv då ditt namn, emailadress, stad samt
(om mjöligt ) bloggadress så ska jag skicka in allt till kommunen senare. TACK FÖR DITT STÖD!!

För gärna ordet vidare så att fler skriver på!

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards