Alla inlägg under juni 2008

Av Ines - 16 juni 2008 20:58

Jag är övertygad om att den som kommer på hur man räknar ut barnantalet på ett fritidshem modell större skulle kunna få Nobelpris i kommunalekonomi? Samma sak varje år, och då spelar det ingen roll vilken skola, kommun eller län man befinner sig i: Barnantalet felar alltid med 10-15 barn plus/minus.... Verkar vara stört omöjligt för föräldrar att veta var deras barn ska befinna sig under sommarlovet. Vi hade ett ganska stort antal barn bokförda denna vecka men hälften försvann!


Inte gör det mig nåt men lite irriterande att veta att köket står och kastar bort mat samtidigt som barn svälter. Det finns aldrig pengar till nåt men nu står skolan och betalar en vikarie "i onödan"....


Ha en bra kväll!

Av Ines - 16 juni 2008 08:38

DAMMTUSSAR

Dammtussar kan vara ett bevis

 på att någon gjort en aktivitet

som varit roligare.

Av Ines - 16 juni 2008 08:34

Ibland tar jag mina vänner för given. Men här får ni en blomma! Jag är glad att jag har er! Många är jag jättedålig på att hålla kontakt med, men det betyder inte att ni är mindre viktiga...

Av Ines - 15 juni 2008 22:39

Trött och slut efter en fantastisk helg i Storuman. Går inte riktigt att göra alla vyer rättvisa med en mobilkamera.....   Här stannade vi och fikade på vägen dit.  Jag råkade säga att det såg ut som "Grumme tvättsåpa". Lika orört och vackert, så då stannade vi bara. Nån hade med sig kaffe, en annan bullar och Christoffer hade brett mackor.   På kvällen hamnade vi i Kåtakyrkan i Storuman. En pytteliten kyrka med en kul präst som hade fina liknelser....och så kören på det!
   
 Kerstin på väg upp i en trampolin.

 Hade kunnat få en bild från högst upp men det svajade och jag var livrädd. 
 Utsikt från utsiktstornet. Så fantastiskt vackert! 
 Det var inte bara jag som fotade... God Natt! 

Av Ines - 14 juni 2008 05:57

Av Ines - 14 juni 2008 00:49

 Funderade en kort stund på att det var fredag den trettonde i morse. Men näää, bara skrock och så for jag till jobbet. Blev medlurad till en kollega för det traditionella avtackningar, lunch (snarare middag?) och önskan om glad sommar.   Om det här vore min baksida skulle jag aldrig fara till jobbet!  Snacka om grundlurad! För att inte tala om överaskad och jätteglad. Klart de "lurade" med mig, jag skulle ju oxå få en blomma. Sen for jag hem och skulle röja och tvätta inför Christoffers ankomst. Ha! Då kom smällen! Bokat tvättstugan med alla maskiner ur funktion? Shit, och jag som dragit ned gardiner och släpat med mattorna....det löste sig när jag kom på att det går att boka tvättid hos grannarna. Sen kom: 
 Christoffer med tåget. Gullefjun, nu funkade tåget. När vi kom hem luktade det apa! Jag fattade ingenting? Som jag gått an och skurat rent? Tja, lösningen var att för tredje gången har jag fått fryshaveri! Fredag den trettonde alltså.... Sängen nästa för det blev en diger dag! God Natt! 

Av Ines - 13 juni 2008 06:05

Skulle hjälpa ett barn att logga in på skolans dator. När jag loggar in på vikarie-lösenordet så kommer det upp en ruta: ditt lösen går ut om 14 dagar. Vill du byta?


- ska du inte byta lösen?

-Nä, det är inte jag som gör det.

- Jaha. Det är rektorns jobb ,va?

- nä, jag tror det är Anders? Du vet, vaktmästaren...

- Men vi har två Anders på skolan. Den ena heter Gunnar!

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards