Alla inlägg under juni 2008

Av Ines - 23 juni 2008 12:59

Nästa gång du hamnar på jobbintervju -- var beredd på att vissa
rekryterare tydligen säger nästan vad som helst ...


1.

Vilken gravsten skulle du välja?

2.

Är du klar över din sexualitet?

3.

Vilket är viktigast för dig: din fru eller ditt jobb?

4.

Skulle du kunna tänka dig att ha kjol på dig på jobbet en dag
i veckan (frågan ställd till en man)?

5.

Dricker du och i så fall varför?

6.

Vad använder du för preventivmedel?

7.

På vilken sida av sängen tycker du bäst om att sova?

8.

Äter du p-piller?

9.

Anser du dig vara bättre än andra?

10.

Och hur mycket hade du tänkt dig gå ner i vikt? Hur ser din
plan ut för detta?

11.

Vilket parti röstar du på?

12.

Vilka är dina alkoholvanor?

13.

Har du något mörker inom dig?

14.

Vet din fru om att du sökt det här jobbet?

15.

Vad gör du om du inte får som du vill?

16.

Vilken är din favoritfärg?

17.

Om du var ett djur vilket skulle det då vara?

18.

Kan du prata engelska. Om jag frågar dig på engelska kan du
svara på engelska då?

19.

Har du något brottsregister?

20.

Är det inte lite konstigt att ha en sådan nära relation med
sin mamma? (efter att personen sagt att hon brukade gå och fika med
sin mamma).

21.

Du vill egentligen inte ha detta jobbet eller hur (frågan
ställd med olika tonfall flera gånger).

22.

När var slaget vid Lützen?

23.

Jaså du sjunger. Kan man få höra ett smakprov?

24.

När du blir arg - känner du någon gång för att slå den
personen på käften då?

25.

Har du en massa fräckisar på lager som du kan berätta? För
den som inte kan det tål inte mycket och då passar de inte här.

26.

Lever dina föräldrar fortfarande tillsammans? Varför?
27.


Tycker du att du har en god relation till dina föräldrar?

28.

Tål du tuffa tag och slag- under - bältet skämt?

29.

Varför är du inte gift?

30.

Vilket träd skulle du vilja vara och varför?

31.

Brukar du gråta på jobbet?

32.

Är du sportfåne?

33.

"Om du står i affären och ska köpa en tröja men den inte
finns i din storlek, vad gör du då?"

34.

Hur skulle din mamma beskriva att du ändrats de sista 5 åren?

35.

Är du religiös?

36.

Är du homosexuell ?

37.

Varför är du singel fortfarande ?

38.

Dina betyg ser bra ut, har du fuskat ?


39.

Om papperskorgen är full, tömmer du den då ?
40.


Har du provat amfetamin många gånger ?
41.


Tror du på utomjordíngar ?
42.


Kan du hantera ett hagelgevär bra ?

43.

Är du vild ?

44.

Vilka negativa egenskaper om din person kommer dina
referenter berätta om?

45.

Vad har du som är fyrtio år att samtala om på kafferasten med
någon som är tjugo?


Diskussionen fortsätter på:
http://www.livshandboken.se/index.taf?_page=mess_thread&messenger_au

 

Kramar

Nina Jansdotter

==> P.S Vad skulle DU göra om du fick dessa konstiga jobbfrågor?
Vad skulle du säga? Vad tycker du att man ska svara?
Dra gärna igång en diskussion om det!
Bland dina kolleger!
På din blogg!
Var som helst.
Debatten behövs.

Av Ines - 22 juni 2008 23:05

Efter alla människor jag varit med i midsommar så blir det otroligt tyst när man kommer hem. Pojkarna som dragit tillbaks till Luleå är största saknaden förstås. Verkar som att "alla" utom jag är på väg till Malmö i sommar...och de som inte är på väg dit nu, har varit där tidigare! Fast de lyckades ju inte tajma in det "stora dragplåstret" ändå.  Nån gång ska väl jag oxå lyckas med bedriften att ta mig dit? Kan ju ha det som ambition om inte annat... Har ite bara fått med mig sten från stugan, idag tog jag oxå skott från en rosenbuske! Ska bli spännande att se om den tar sig. Fick höra att jag måste ju gödsla oxå...Jodå, är det nåt jag har gjort för att få en grön vägg mot bussgatan så är det väl att jag gödslat! Både med mer jord, kogödsel och vattnar med nåt näringsriktigt vatten. Så det vore väl sjutton om det inte snart blir en väx-explosion i mina planteringar? God kväll! 

Av Ines - 22 juni 2008 21:27

Nä, det hoppas jag verkligen inte att detta är:   Frukost under ett paraply... Regnet kom plötsligt och försvann lika plötsligt oxå. Tyvär var det dax för pojkarnas avfärd i dag så det blev till att dra sig in till stan.  Ska dessutom själv till AF i morgon. Känns inte så där superinspirerande eftersom jag definitivt inte känner mig arbetslös? Kommer att ha tre, eventuellt fyra veckors uppehåll i spridda skurar nu under sommaren. Det stora flertalet svenskar har ju 5 veckors sammanhängande semester varav det är lag på att fyra ska vara sammanhängande.... Ha en fortsatt bra kväll! 

Av Ines - 21 juni 2008 14:56

Jagkan ju inte påstå att min son brås på mig i alla lägen! Som när han kommer på att han ska bada:



Jag och Ingela stod på stranden och frös men han hoppade i. 

Av Ines - 21 juni 2008 08:07

Snurrade runt på nätet igår. Hittade en ny sida som jag fastnade i:

www.martinwentzel.se

Ha en fortsatt Trevlig midsommar!
Av Ines - 20 juni 2008 22:59

Det såg inte lovande ut i morse men det slutade bra ändå. Vi trotsade regnet och for ut till stugan. Voilá, efter ett tag kom solen!
  Nä, såg väl inte direkt badvänligt ut, men det regnar inte... 

 Agneta hade med sig syrener från stan.  Vi kunde till och med spela kubb! Vilka som vann? Vi förstås oh INTE med Johan som ess i  familjen: Christoffer slog det vinnande slaget! Säg vad den pojken INTE träffade ikväll? Det var stubbar, stugor, tallar och allt som stod i vägen på tomten! Till slut fick han in ett vinnande koncept...
   Min stenmani kommer att bli jobbig i sommar? Fick med mig ett gäng idag oxå. Tyckte de var bautastora men de var precis lagom!ska ha dem runt uteplatsen hemma... Sen blev beslutet att inte sova över ett felval? Tja, vi åker tillbaks i morgon. Det är ju tur det inte är långt! God Natt!  

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards