Direktlänk till inlägg 16 juni 2008

Värt ett Nobelpris?

Av Ines - 16 juni 2008 20:58

Jag är övertygad om att den som kommer på hur man räknar ut barnantalet på ett fritidshem modell större skulle kunna få Nobelpris i kommunalekonomi? Samma sak varje år, och då spelar det ingen roll vilken skola, kommun eller län man befinner sig i: Barnantalet felar alltid med 10-15 barn plus/minus.... Verkar vara stört omöjligt för föräldrar att veta var deras barn ska befinna sig under sommarlovet. Vi hade ett ganska stort antal barn bokförda denna vecka men hälften försvann!


Inte gör det mig nåt men lite irriterande att veta att köket står och kastar bort mat samtidigt som barn svälter. Det finns aldrig pengar till nåt men nu står skolan och betalar en vikarie "i onödan"....


Ha en bra kväll!

 
 
Ingen bild

Katrin

17 juni 2008 20:14

ungefär vad jag sa till Kjell..påminde om hur irriterande det är när barn ges ledigt dag för dag.. han kom på att han kan ta kompledigt denna vecka. Ungefär; jaha går barnen på dagis o fritids på tis, ons, tors- men då kan jag ta komp!
Jamen lilla gubben, vi har lämnat in ett sommarschema? Visste du inte att du kunde ta komp då? hm. Nä, så barnen går faktiskt till verksamhet även denna vecka!
Fast jag vet hur han tänker samtidigt: Felicia vill inte så gärna vara på fritids. Men idag hade hon visst haft kul: fått bada med kläderna på!
Nämligen så att vi glömde badkläderna, och då sa jag till min stora tjej att lika bra det, du har nyss varit jätteförkyld och det är lite kallt i luften än!
Så när jag kommer har hon badat i sina tights (av nylon, det var vita) och en kort långärmad tröja..visste inte att man fick simma med kläder i simbassäng, och jag hoppas kläderna tålde kloret?
Men jag sa inget till personalen för jag tänkte att jag kunde ju sagt till dem att hon varit så nyss förkyld o sjuk. Men jag trodde att hon vackert skulle få sitta på kanten eller stanna på gården.. eller att de kanske skulle ringa mig.. och så trodde jag i min enfald att Felicia kunde upplysa dem om vad hon o jag kommit överens om. Nä, dumt av mig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ines - 17 januari 2013 19:57

Har klippt håret idag i  min nya hemby. Nöjd med resultatet.   ...

Av Ines - 17 januari 2013 19:51

Vem känner inte igen sig?   http://fredrik.cafe.se/mina-ursakter-for-den-sparsamma-blogguppdateringstakten/   ...

Av Ines - 12 januari 2013 18:34

Nu har jag sett byns skidspår! Blir onekligen sugen att fixa nya skidor...       Hur fina som helst.       Dubbelspår med gott om plats.    ...

Av Ines - 12 januari 2013 18:27


Vissa människor ska som bara finnas. De har funnits alltid. Men så kommer budet att vår förre partiledare:       Lars Werner gått bort.      Jag önskar inte livet ur någon, men hade kännts mer logiskt med CH Hermansson.... ...

Av Ines - 12 januari 2013 18:20

Jag kan bli galen på alla dessa val...elavtal, mobil, telefonabbonemang, internetuppkoppling... När jag flyttade upp igen så fattade inte jag att jag kunde tagit med mitt avtal.   Nä, jag hamnade på nåt dyrt tillsvidareavtal! Men det lokala elbol...

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards