Alla inlägg den 2 juni 2008

Av Ines - 2 juni 2008 22:02

Med en vecka kvar till sommarlov blir barnen som förbytta....samma sak varje år oavsett vilken skola, kommun eller landsdel jag jobbar på. Barnen har vittringen på lov och skoltröttheten slår till med full kraft!  De har varit väldigt billiga idag om nånn lagt ett bud på dem. Nu börjar det klarna hur min sommar ser ut och det är inte allt för kul prognos? Två veckors sommarjobb på just de veckor jag velat vara ledig om jag fått bestämma. Känns lite deppigt faktiskt. Nu blir det ju ett himla tjafs med pengar och A-kassa och väntetider som kan göra en smått hysterisk... Nä, sängen nästa så får det bli en bättre dag i morgon! 

Av Ines - 2 juni 2008 21:59

Nä, hon dansar nog många somrar? Fick tips om att kolla in danspremiären i Baggböle på tv. Vem hade fastnat på bild om inte söta Patricia?  http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1159336&from=tipsa Idel bekanta på TV nuförtiden..... 

Av Ines - 2 juni 2008 21:42

Kände mig lite som en tjuv om natten men egentligen är det bara en omdisponering av resurser? Jag har nämligen varit och grävt upp skott från ena sidan av området och planterat hos mig. Känns ju att jag bor efter bussgatan och det är VÄLDIGT skralt med buskar på min uteplats. Snacka om LYCKA när jag upptäckte att det FINNS mina favoritbuskar på en allmän plats på mitt område! Då kan det väl inte vara fel att ta nån ynka enstaka litet skott? Det syntes ju inte ens att de var borta? Ha en bra kväll! 

Av Ines - 2 juni 2008 18:01

Himla bra av Västerbottens Landsting! Hittade det här på svt:s hemsida:  

Allt fler dör av fetma

För första gången i människans historia är det fler som dör av fetma än av svält, och enligt statistiken är vi norrlänningar fetare än våra landsmän i storstadsregionerna. Västerbottens läns landsting är också det enda i landet som hjälper överviktiga att gå ner i vikt.



http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1161354&from=tipsa


Jodå, starkt jobbat av Göran oxå.....vad som inte framkommer är att han dessutom sprungit Göteborgsvarvet i år oxå!



 

Av Ines - 2 juni 2008 16:17

På promenad i kväll såg vi dessa fina:  Förgätmigej. Upptäckte dem av en slump och vi fick höra förra veckan att de var så sälsynta! Ha, finns på min sida av stan oxå...  

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards