Alla inlägg under juni 2008

Av Ines - 8 juni 2008 14:52

Jaha, i matchen Umeå - Luleå blev det 0-1. Dvs, Christoffer tog bussen hem idag. För att känna att det är sommarlov? Det borde väl kännas mer som sommarlov att vara på resande fot? Tycker jag iaf. Nåja, han är förhoppningsvis tillbaka snart. Ha en bra eftermiddag! 

Av Ines - 8 juni 2008 14:48

Det hade jaginte tänkt på? Men i dag är det årsdag på en alldeles fantastisk dag! WOW!  För prick ett år sedan hade vi precis fått se Johan komma ut med studentmössa på. Häftigt...och så drog vi vidare mot mottagning på Harnet. Ha en bra dag!  

Av Ines - 8 juni 2008 10:31

Stackars Christoffer! Väckte honom med ett skrik i morse...Halvt hysteriskt för vi hade fått in en geting i lägenheten. Usch! Jag är livrädd för getingar...detär han oxå. Men det visste inte jag. Vi löste det med hårspray! Den gillade definitivt inte lukten! Ha en bra dag! 

Av Ines - 8 juni 2008 07:30

Åh, nu håller jag tummarna! Vi är inte riktigt överens om hur länge Christoffer ska stanna. Han har packat för en helg men jag tycker självklart han kan bli kvar ett tag. Tja, vi får se hur det blir.


Ha en bra dag!

Av Ines - 8 juni 2008 07:28

 Hurra - nu är det dags igen!

Nu blir det fest på forumet med en alldeles bubblande härlig och inspirerande Cyber Crop som går under namnet Midsommarcroppen!

Vi startar fredagen den 13/6 och slutar söndagen den 22/6. Vi önskar nya som gamla medlemmar välkomna att bege sig in i utmaningarnas vilda värld.
Med vänliga hälsningar,Teamet Svensk Scrapbooking
--
Mötesplatsen för Scrapbooking i Sverige
www.svenskscrapbooking.se

Av Ines - 7 juni 2008 23:24

Startade dagen med att ta det väldigt lugnt. Kändes som dagen efter kvällen före. Roade mig med att plantera om lite uteplantor som jag hoppas ska ta sig nu. Efter en sen frunch så drog vi till stugan och havet:  



Fick med lite sten till uteplatsen oxå. Först höll vi inte på att hitta! Trodde nästan att tjejerna bytt plats på stugan. Men efter lite vägbeskrivning så gick det bra. Käkade middag och plockade sten på stranden. Skulle slappa med filmkväll....men jag somnade. Tror du du håller dig vaken nu? undrade Christoffer. Jaadå, det är lugn. Pang, så somnade jag. Himla skönt och nu ska jag fortsätta sova i min egen säng. God Natt! 

Av Ines - 6 juni 2008 22:59

En höjdare som vi nästan missat i kväll! 




Matti och Niila växer upp i Pajala nära gränsen till Finland och drömmer om den dag de kan lämna byn, för Stockholm eller världen.

Historien utspelar sig i Tornedalen i norra Sverige nära finska gränsen, en plats där befolkningen känner sig utanför det övriga Sverige, underlägsna och annorlunda, varken som riktiga svenskar och inte heller som finnar. Det är 60-talets mitt och asfalten och rockmusiken gör entré. Matti och Niila träffas första gången som 6-åringar i det barnrika kvarteret i Pajalas utkant som kallas Vittulajänkkä, eller Vittula, som betyder Fittmyren.

När Niila får en vinylsingel av sina kusiner exploderar Rock'n'roll-musiken som en bomb i pojkarnas liv och de båda vet att de varit med om något stort.

FilmfaktaOriginaltitel:
Regi:
År:

Medverkande:


Rek. från:

Visste du att... Populärmusik från Vittula
Reza Bagher
2004
Niklas Ulfvarsson, Max Enderfors, Björn Kjellman, Göran Forsmark, Carina M Johansson, Lennart Jähkel, Jarmo Mäkinen m.fl
11 år
Mikael Niemis Populärmusik från Vittula har lästs av mer än 800 000 svenskar.

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards