Alla inlägg den 15 februari 2009

Av Ines - 15 februari 2009 08:01
Click to Mix and Solve

Av Ines - 15 februari 2009 07:38

Ordet för dagen är: downshifta. Leva enklare, konsumera mindre och bli mindre stressad. Fast som vanligt är det bara något för de som redan har jobb....? Jag tror det skulle vara svårt att säga nej till jobb, för tänk om det är veckans enda jobb som ryker?


Har ju redan hört att vår chef hänvisar till en annan vikaieförmedling för att folk på jobbsupport tackat nej...Känns lite taskigt att dra alla över en kam, men vad kan jag göra?



Läs mer på: http://www.nsd.se/helgbilagan/artikel.aspx?ArticleID=4434846

Av Ines - 15 februari 2009 07:33

Jag fick en historia på min mail:


Trånga stövlar… 

Oscar ber sin dagisfröken hjälpa honom att ta på sig sina stövlar innan han skall ut.

De är jättebesvärliga att ta på och fröken måste verkligen göra världens ansträngning för att utföra uppdraget.

När äntligen stövlarna sitter på säger Oscar:

- De sitter på fel fot! 

Fröken tror inte sina ögon när hon konstaterar att det är som Oscar säger, stövlarna sitter fel.

Hon drar som en dåre i 3 minuter för att ta av dem och börjar om med en superansträngning för att sätta på dem igen.

Då säger Oscar:

- Det är inte mina stövlar! 

Fröken andas djupt och lägger locket på känslorna för att inte skada lilla Oscar som tittar på henne med fiskblick.

- Ok säger hon, vi tar av dem då! Och sätter igång med samma träning som tidigare.

- Varför sa du inte det tidigare! Frågar hon när hon är klar.

Oscar svar då:

- Det är inte mina stövlar, de är brorsans, men mamma vill att jag skall ha dem! 

Fröken börjar gråta och, sätter på honom jacka, mössa och halsduk och frågar:

- Var är dina vantar?

- Jag la dem i stövlarna!

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards