Alla inlägg den 4 februari 2009

Av Ines - 4 februari 2009 22:08

Har än en gång knutit skridskor på gympan. Åh, vad jag kommer ihåg hur vi bodde på skridskobanan i min barndom. Eller Christoffers kommentar när vi var och åkte bland de första gångerna: Det är ju kul! Eva hade rätt...


När jag berättar det till min kollega berättar han om vad han hört förra veckan. En av pojkarna har fått låna skridskor. När han kommer ut på isen och ser sina kompisar som åker fort, tittar han besviket på dom som han lånat och utbrister: Men de här går ju inte lika fort!


God kväll!

Av Ines - 4 februari 2009 22:02

RELAX!!!

TO ALL MY 'NUTTY' FRIENDS 
Have a fabulous STRESS FREE Day!


Thought for the day


Handle every stressful situation like a dog.
Piss on it and walk away.
 

Av Ines - 4 februari 2009 21:55

Fick en mindre hjärtattack när detta mail kom:


Beträffande den utannonserade tjänsten som Korttidsvikariat inom för- och grundskola

Tack för det intresse du har visat Umeå kommun genom att vilja arbeta hos oss.

Efter noggrann genomgång av alla ansökningshandlingar har vi funnit att du trots din meriterande bakgrund inte gått vidare i vårt urval till nästa steg i rekryteringsprocessen.

Hoppas att du hittar något annat arbete, där din bakgrund och erfarenhet kan komma till sin rätt.


Nädå, tursamt nog hade ett andra mail hunnit komma som dementerade det här....annars hade det blivit kärva tider i mitt hushåll....


God kväll!

Av Ines - 4 februari 2009 21:45

"Om man önskar sig fåglar i bur, som kvittrar, säger hon långsamt,
så kanske man tycker att fiskar i akvarium är litet trista och stumma..."

Av Ines - 4 februari 2009 21:19
Click to Mix and Solve


Av Ines - 4 februari 2009 20:57

Fick en förfrågan att hänga med på bio igår. När "Män som hatar kvinnor" visas i slutet på februari. Det kändes som att datumet var bokat för nåt annat? Japp, så är det. Känner mig just nu lika uppbokad som kungen. Återkom i april om ni vill ha med mig på nåt skoj!


Hihi, och då kommer ytterligare en inbjudan....fast den var jag förvarnad om och medräknad i min planering....


Angenäma problem att inte hinna med allt skoj tycker jag.


God kväll!

Av Ines - 4 februari 2009 20:55

Tänkvärt...
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> > I finanskrisens tider.......
> >
> >
> > Om man köpte Ericsson aktier för 100.000 Kronor för cirka 3 år sedan så är
> > de värda kring 4.600 Kronor idag.
> >

> > Om man istället köpte Telecom, till exempel Song Networks, för 100.000
> > kronor så har man idag kvar 791 Kronor.
> >

> > Om man var klok och för 3 år sedan gick på bolaget och köpte starköl för
> > 100.000 Kronor, drack ur dem, hade trevligt och idag går och pantar
> > tomflaskorna så får man 6.741 Kronor.
> >
> > Det är därför grabbarna på torget i centrum kallas för A-laget.

Av Ines - 4 februari 2009 16:50


Ickevåld -

en strategi som förändrar världen

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards