Alla inlägg den 6 februari 2009

Av Ines - 6 februari 2009 23:40

Av Ines - 6 februari 2009 23:28

En dag som varit den lugnaste fredagen på...jaa, hur länge? Väldigt behagligt i alla fall. Hann till och med tjuvstarta med lite Alla Hjärtans Dag-pyssel på jobbet. Bara en sån sak! Fick lite hjärtsnörpen bara av ett missat samtal från barnens pappa. Första tanken som kom var givetvis: Det har hänt pojkarna nåt...vad? vem? Men nää, det var inte dom.


Därmed inte sagt att det på något sätt är skönt att någon tvingats ta ambulanshelikopter till Umeå. Men skönt att det inte gäller min familj. Positivt är ju iaf att det plötsligt löste sig väldigt smidigt med Katrins madrass som ska tillbaks till Luleå, nu när hon slutat skola. Själv tänker jag nog ta bussen till hennes fest nästa helg.


Har fått löfte om att få hjälp med bilen i morgon. Så i morgon blir det till att leta upp Mekonomen kanske?


God kväll!

Av Ines - 6 februari 2009 23:17

Inte för att jag  bryr mig särskilt mycket, men lovat är lovat! Jag lovade Tessan ett inlägg om hon gjorde en bra match....två mål helgen som var...och jag missar att uppmärksamma det! Men nu är det gjort!


Läs mer: http://www.vk.se/Article.jsp?article=249185


Starkt jobbat Tessan!


God kväll!

Av Ines - 6 februari 2009 23:05

I dag var det många som försov sig. Det var många som råkat ut för strömavbrottet:


http://www.vk.se/Article.jsp?article=250865


Men jag klarade mig och fattade ingenting. Men hade jag drabbats så förlitar jag mig på mobilen när det gäller att vakna!


God kväll!

Av Ines - 6 februari 2009 22:59

Har börjat kolla på resor bara för att jag mest troligt har ofrivilligt sportlov i år. Njet, som vanligt stupar det på att det är alldeles för dyrt!




Utresa fredag 27 februari StoppavgångankomstrestidväljUmeå - Stockholm - Malmö106:2509:10 XXXX-YY-ZZ Nästa dag 2:45SK 0027 - Flygning utförs av Operating Carrier

avgång - 06:25, UME, Umeå

ankomst - 07:35 XXXX-YY-ZZ Nästa dag , ARN, Stockholm (Arlanda)

SK 0105 - Flygning utförs av Operating Carrier

avgång - 08:05, ARN, Stockholm (Arlanda)

ankomst - 09:10 XXXX-YY-ZZ Nästa dag , MMX, Malmö / Sturup



Hemresa måndag 2 mars StoppavgångankomstrestidväljMalmö - Stockholm - Umeå111:0016:35 XXXX-YY-ZZ Nästa dag 5:35TF 0162 - Flygning utförs av Operating Carrier

avgång - 11:00, MMX, Malmö / Sturup

ankomst - 12:05 XXXX-YY-ZZ Nästa dag, BMA, Stockholm (Bromma)

TF 0388 - Flygning utförs av Operating Carrier

avgång - 15:30, BMA, Stockholm (Bromma)

ankomst - 16:35 XXXX-YY-ZZ Nästa dag, UME, Umeå

 vuxen( 2x 2496) = 4992 totalpris inkl skatter :-4992


 



Men nog skulle det vara himla kul att få hälsa på Stefan....drömma är i alla fall gratis.

God kväll!

Av Ines - 6 februari 2009 22:06

Hittade en lista på jobbet i dag. Nitton uppmaningar för att öka trivseln...jag tror jag lyckat med tretton?


  • I dag ska jag säga något snällt till någon.
  • I dag ska jag säga hej till någon som jag inte brukar hälsa på.
  • I dag ska jag hjälpa någon.
  • I dag ska jag komma ihåg att räcka upp handen när jag vill säga något.
  • I dag ska jag göra någon glad.
  • I dag ska jag hindra någon från att göra något taskigt.
  • I dag ska jag leka med någon på rasten som jag inte brukar leka med.
  • I dag ska jag lyssna när någon annan säger något.
  • I dag ska jag låta andra prata färdigt innan jag pratar.
  • I dag ska jag låna ut något som någon annan behöver.
  • I dag ska jag visa min kompis att han/hon är viktig för mig.
  • I dag ska jag visa någon att jag är glad att se honom/henne.
  • I dag ska jag ge någon äkta beröm.
  • I dag ska jag glädjas över att någon annan lyckats.
  • I dag ska jag tänka bra saker om andra runt mig.
  • I dag ska jag sprida arbetsro runt min plats.
  • I dag ska jag vara extra snäll mot någon som är viktig för mig.
  • I dag ska jag vara noga med att vänta på min tur.


Vilka lyckades jag med?

  • I dag ska jag säga något snällt till någon.
  • I dag ska jag säga hej till någon som jag inte brukar hälsa på.
  • I dag ska jag hjälpa någon.
  • I dag ska jag komma ihåg att räcka upp handen när jag vill säga något.
  • I dag ska jag göra någon glad.
  • I dag ska jag hindra någon från att göra något taskigt.
  • I dag ska jag leka med någon på rasten som jag inte brukar leka med.
  • I dag ska jag lyssna när någon annan säger något.
  • I dag ska jag låta andra prata färdigt innan jag pratar.
  • I dag ska jag låna ut något som någon annan behöver.
  • I dag ska jag visa min kompis att han/hon är viktig för mig.
  • I dag ska jag visa någon att jag är glad att se honom/henne.
  • I dag ska jag ge någon äkta beröm.
  • I dag ska jag glädjas över att någon annan lyckats.
  • I dag ska jag tänka bra saker om andra runt mig.
  • I dag ska jag sprida arbetsro runt min plats.
  • I dag ska jag vara extra snäll mot någon som är viktig för mig.
  • I dag ska jag vara noga med att vänta på min tur.

  • Inte så illa ändå?


    God kväll!

    Av Ines - 6 februari 2009 21:46

    Jag har en faster som ibland utbrister i ett förnöjt: Jag gör bara gott! Tja, kanske har det smittat av sig? Fick väldigt oväntat besök ikväll, och kastade in en: 
    potatisgratäng i ugnen.

     Japp, det blev middag faktiskt.Det var barnens pappa som hastigt fått bege sig till Umeå och sjukhuset i helg. Jag minns ju själv hur tacksamt det var med nänniskor som ställde upp för mig när jag var i samma sits.God kväll!!

    Av Ines - 6 februari 2009 06:00

    Presentation

    Omröstning

    Längtar till semestern?
     Ja
     Nej
     Har ingen semester.

    Fråga mig

    7 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
               
    1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28
    <<< Februari 2009 >>>

    Tidigare år

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik

    Stoppa FRA-lagen


    Ovido - Quiz & Flashcards