Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Ines - 2 februari 2009 22:31

ALLA HJÄRTANS DAG - 14 FEBRUARI


Snart är det dags att fundera över blommor igen...



Antal:
1 - Du är mitt allt
2 - Låt oss resa bort tillsammans
3 - När får jag träffa dig igen?
4 - Jag ser upp till dig och är dig tacksam
5 - Jag gör vad som helst för dig
6 - Jag tvivlar på ditt ord
7 - Jag älskar dig
8 - Jag förblir dig trogen intill döden
9 - Jag vill vara ensam med dig
10 - Vill du gifta dig med mig?


Färger:
Röd: Kärlek, blygsamhet, häftighet
Vit: Renhet, uppriktighet, oskuld, ljus
Gul: Ära, vänskap
Blå: Vishet, fromhet, ärlighet, evighet, trohet
Lila: Hög värdighet
Rosa: Ömhet, ungdom, kärlek
Grön : Hopp, skydd


Av Ines - 2 februari 2009 22:20
Click to Mix and Solve

Av Ines - 2 februari 2009 22:00

Har avslutat min arbetsdag med, vad jag trodde skulle bli "ett snabbt besök" på banken. Ha! Med tanke på att bankerna gjort allt för att undvika att vi kunder kommer in, så trodde inte jag att dagens scenario var möjligt. 70 personer före i kön!!


Mitt snabba besök tog en timme och tio minuter....


Men jag hann höra en intressant grej. En kille använder sin mobil för att ringa banken (inne i banken!). Han skulle kolla om hans ärende överhuvudtaget gick att utföra. Tja, det kan man ju förstå. Jag vill ju inte störa de som har riktiga bankärenden.Vad är ett riktigt bankärende? Han skulle stoppa in pengar till en kompis men hade tydligen inte kompisens kontonummer.


Är inte alla ärenden riktiga bankärenden? Själv skulle jag då inte gå på banken bara "på skoj".


God kväll!

Av Ines - 2 februari 2009 21:29

Tänk om det skulle vara lika enkelt att avslöja "min nyckeltjuv"? 



Av Ines - 2 februari 2009 21:08

Nä, inga nycklar i sikte idag. Så vad fanns det då annat att göra? Det var bara att ta tjuren vid hornen och kolla om det går att beställa nya.


- Det här blir ingen blodig historia, med en så gammal bil! (Behöver ju inte förolämpa mig för det). Ska vi slå till med två nycklar direkt?


-Nja, jag vill nog höra priset först...jag menar, vi kan ju ha olika uppfattningar om oblodiga kostnader...eller?


_ Jaa, som sagt. Du kan skatta dig lycklig. Två nycklar för 435 kronor. Hade du haft en ny så hade det rört sig mellan 8-10 000 kronor!


Fatta att jag älskar min Toyota!


(Fast egentligen tycker jag den som tagit nyckel borde betala....Känner mig lite oskyldigt utsatt faktiskt...)


Ha en bra kväll!

Av Ines - 2 februari 2009 11:05

Hej,

Jag och Olof (som jag gjorde Adelante med) har spenderat helgen på att
göra en kampanjfilm för Stoppa matchen-kampanjen:

http://se.youtube.com/watch?v=nOoXp9SJRBc

Sprid den vidare! Mer info om Stoppa matchen-kampanjen.

6-8 mars 2009 mötes Sverige-Israel i en Davis Cupmatch i tennis i
Baltiska Hallen, Malmö. Stoppa matchen-kampanjen arbetar för att
matchen ska stoppas och att Sverige ska bojkotta Israel.

Ockupationen av Palestina, massakern i Gaza och de grova kränkningarna
av de mänskliga rättigheterna som Israel har gjort sig skyldig utan
att ta något som helst intryck av den internationella opinionen har
lett oss till slutsatsen att en bojkott är det enda sättet för oss att
påverka Israel mot en rättvis fred med Palestina.

Bakom Stoppa matchen-kampanjen står "Nätverket mot israels krig och
ockupation" som är en bred samling organisationer, föreningar och
partier som har arrangerat de senaste veckornas demonstrationer i
Malmö.

Vi kräver:
STOPPA MATCHEN!
BOJKOTTA ISRAEL!

http://www.stoppamatchen.se/

Av Ines - 2 februari 2009 06:03

Nu är jag med...

Av Ines - 2 februari 2009 05:53

Att påstå att jag somnade som en stock efter Christoffers besök är ingen överdrift. Jag somnade igår eftermiddag och har knappt varit vaken sedan dess. En söndag som bara försvann....


Så var det plötsligt måndag och dax att jobba igen. Håll tummarna för att mina nycklar kommer fram idag!


Ha en bra dag!

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards