Alla inlägg den 15 februari 2009

Av Ines - 15 februari 2009 22:57

Jaa, måste vara därför det funkat? Packade ned en svart kjol med lila överdel till festen. Köpte presentpapper och snöre i Luleå...som också råkade bli lila...och vad hade festen för tema?



Lila!


Lila ljus och servetter....njet, inget jag hade en aning om.


Annars var temat inflyttning/examen.


God kväll!

Av Ines - 15 februari 2009 22:49

Med alla allergier som finns så var detta en fest som tagit hänsyn till allt! Som tex denna kaka:



Innehåller absolut ingenting!


Jodå, den finns ju. Men absolut ägg,gluten och mjölkfri....bara en sån sak.


God kväll!

Av Ines - 15 februari 2009 22:39


Mössens arbetssång
ur "Askungen"

[Jack:]
- Stackars Askungen.
- Knappt har hon en stund att vila,
- Ropar dom och hon får ila
- "Kom genast hit, kom genast hit"
[Styvsystrarna:]
- ASKUNGEN!

[Jack:]
Hela dan får, hon arbeta,
hon får jobba,
hon får streta,
putsa, diska, tvätta, damma,
varje dag är det detsamma
[Musflickor:]
här hon putsar,
där hon sopar,
så snart dom inte ropar,
[Jack:]
det är ju hon som knogar
tills hon blir alldeles virrig,
darrig, stirrig.
[Musflickor:]
- Raska på nu, dumma flicka!


Nä, riktigt så illa var det inte! Eva ställde sig alldeles frivilligt vid diskbänken efter maten...

Av Ines - 15 februari 2009 20:33

Stadsöskolans intiativ med helgskola fortsätter cirkulera i media. Denna gång i tv.


Spana in själva på:http://anytime.tv4.se/webtv/?progId=732390
 


Ha en bra kväll!

Av Ines - 15 februari 2009 20:23

 Jag hade ingen koll på att det var skidåkning idag. Annars hade jag ju fattat att det absolut inte var läge....Mot:


Anders Södergren.


grabbarna på skidor har jag inte en chans!


-Hur är det? Johan undrade tom hur du har det?

- Johan? Vilken Johan, jag ser på skidåkning nu....nä, nog har jag tid att prata...oj, oj vad spännande. Vi kanske tar guld!


-Äsch, jag ringer sen.


Ha en bra kväll!

Av Ines - 15 februari 2009 20:18

Varför bara tjabbar det för mig? Tänkte uppdatera med bilder fån helgen, men inte då....får det inte att funka....så alla som väntar på festernas festbilder får ha tålamod.

Av Ines - 15 februari 2009 20:13

Åh, så enerverande. Kom fram till Umeå och skulle bara plocka ut mitt bagage och ta lokalbussen hem. Njet, då var min väska spårlöst borta...tillräckligt länge för att jag precis ska missa bussen hem. Fick börja med att "roa" mig på sjukhusets centralhall i tjugo minuter.


Fast de som kan det här med buss säger att det är jag som är ovan. Jodå, kan ligga nåt i det. Dessutom är jag inte ens tillnärmelsevis lika trött som jag brukar vara heller.


God kväll!

Av Ines - 15 februari 2009 10:08

I väntan på att pojkarna ska vakna rensar jag min mail. Hittade denna bild:



Ha en bra dag!

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards