Alla inlägg den 13 februari 2009

Av Ines - 13 februari 2009 23:55

Februari måste definitivt vara min månad! Eller? Ser i min blogg att för ett årsedan hade jag ett inlägg som jag kallade: Finaste komplimangen? I helgen som var fick jag finaste komplimangen via sms. Japp, det gör jag gärna som tradition. Dessutom gillar jag Alla Hjärtans Dag....pyssel med hjärtan på jobbet är skitkul! Som jag säger till barnen: Ahd-kort kan man ge till vem som helst. Mamma, pappa, kompisar, lärare, städerskan. Alla blir glad av kort. God Natt!

Av Ines - 13 februari 2009 23:48

Jaha, då har jag min ålderdom fixad. Eller åtminstone hur den ska tillbringas. På kryssning!


Spana in: äldrevård...pps 

 Kom i min mail. Tack för tipset! 


God kväll!

Av Ines - 13 februari 2009 23:10

Just nu i händelsernas centrum- Luleå!  Eller vad sägs om det här? Snöbollskrig ala Japan.
"I Regnbågsallén vid universitetet hade planen märkts ut med blå band. De tolv deltagande lagen var främst kompisgäng av olika slag. Vissa lag har snackat taktik och kollat youtube, andra värmde upp med glögg och vila.
På planen finns sju snöhögar för spelarna att gömma sig bakom.
I Yukigassen har varje lag 45 snöbollar att tillgå. Det går ut på att ta motståndarens flagga, blir man träffad måste man lämna planen. "Capture the flag" (erövra flaggan) är ett känt begrepp i dataspelsvärlden i till exempel spelen Quake.
Men där slutar likheterna med cyberspace.
" Läs mer på:
  http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=4431618

Av Ines - 13 februari 2009 22:57

Åh, så harmligt! Det här hade jag velat lyssna på: LULEÅ DOMKYRKA 15 februari kl. 18.00 Välgörenhetskonsert. Janne Schaffer, gitarr, Markus Wargh, orgel, Martina Lundberg, sång. Inträde  150 kr. Ungdom över 15 år 50 kr. Ungdom under 15 år gratis.
Förköp: Kulturens Hus och Ticnet. Arr. Luleå domkyrkoförsamling och Rotary  Markus Wargh är ju helt otrolig och Martina är ett av mina gamla fritidsbarn... men nä. Då har jag redan farit tillbaks till Umeå.  God kväll!
 

Av Ines - 13 februari 2009 22:51

Man vet att det är fredag den trettonde när livet börjarkrånla innanman ens kommit till jobbet! Startade dagen med att försova mig och enda lösningen var att ta bilen till jobbet. Så då hade jag ett bekymmer även på eftermiddagen när jag skulle fara iväg till Luleå. Först hem med bilen för att sen ta bussen mot stan för bussbyte till Kustbussen. Som by the way var försenad en dag som denna.EfterByske blev vi dessutom omkörda av två tjutande ambulaserpå väg mot nån olycka... God kväll!

Av Ines - 13 februari 2009 22:44

Det var ruskigt kallt att gå från universitetet till Proffesorsvägen. Stannade till och värmde mig hos Katrin, som höll på med festförberedelser. Hon hade handlat, och dessa var väl inte köpta till festen men:



söta ändå.


Jag vill också ha....


God kväll!

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards