Direktlänk till inlägg 6 februari 2009

Att sprida trivsel.

Av Ines - 6 februari 2009 22:06

Hittade en lista på jobbet i dag. Nitton uppmaningar för att öka trivseln...jag tror jag lyckat med tretton?


  • I dag ska jag säga något snällt till någon.
  • I dag ska jag säga hej till någon som jag inte brukar hälsa på.
  • I dag ska jag hjälpa någon.
  • I dag ska jag komma ihåg att räcka upp handen när jag vill säga något.
  • I dag ska jag göra någon glad.
  • I dag ska jag hindra någon från att göra något taskigt.
  • I dag ska jag leka med någon på rasten som jag inte brukar leka med.
  • I dag ska jag lyssna när någon annan säger något.
  • I dag ska jag låta andra prata färdigt innan jag pratar.
  • I dag ska jag låna ut något som någon annan behöver.
  • I dag ska jag visa min kompis att han/hon är viktig för mig.
  • I dag ska jag visa någon att jag är glad att se honom/henne.
  • I dag ska jag ge någon äkta beröm.
  • I dag ska jag glädjas över att någon annan lyckats.
  • I dag ska jag tänka bra saker om andra runt mig.
  • I dag ska jag sprida arbetsro runt min plats.
  • I dag ska jag vara extra snäll mot någon som är viktig för mig.
  • I dag ska jag vara noga med att vänta på min tur.


Vilka lyckades jag med?

  • I dag ska jag säga något snällt till någon.
  • I dag ska jag säga hej till någon som jag inte brukar hälsa på.
  • I dag ska jag hjälpa någon.
  • I dag ska jag komma ihåg att räcka upp handen när jag vill säga något.
  • I dag ska jag göra någon glad.
  • I dag ska jag hindra någon från att göra något taskigt.
  • I dag ska jag leka med någon på rasten som jag inte brukar leka med.
  • I dag ska jag lyssna när någon annan säger något.
  • I dag ska jag låta andra prata färdigt innan jag pratar.
  • I dag ska jag låna ut något som någon annan behöver.
  • I dag ska jag visa min kompis att han/hon är viktig för mig.
  • I dag ska jag visa någon att jag är glad att se honom/henne.
  • I dag ska jag ge någon äkta beröm.
  • I dag ska jag glädjas över att någon annan lyckats.
  • I dag ska jag tänka bra saker om andra runt mig.
  • I dag ska jag sprida arbetsro runt min plats.
  • I dag ska jag vara extra snäll mot någon som är viktig för mig.
  • I dag ska jag vara noga med att vänta på min tur.

  • Inte så illa ändå?


    God kväll!

     

    Från
        Kom ihåg mig
    URL

    Säkerhetskod
       Spamskydd  

    Kommentar

    Av Ines - 17 januari 2013 19:57

    Har klippt håret idag i  min nya hemby. Nöjd med resultatet.   ...

    Av Ines - 17 januari 2013 19:51

    Vem känner inte igen sig?   http://fredrik.cafe.se/mina-ursakter-for-den-sparsamma-blogguppdateringstakten/   ...

    Av Ines - 12 januari 2013 18:34

    Nu har jag sett byns skidspår! Blir onekligen sugen att fixa nya skidor...       Hur fina som helst.       Dubbelspår med gott om plats.    ...

    Av Ines - 12 januari 2013 18:27


    Vissa människor ska som bara finnas. De har funnits alltid. Men så kommer budet att vår förre partiledare:       Lars Werner gått bort.      Jag önskar inte livet ur någon, men hade kännts mer logiskt med CH Hermansson.... ...

    Av Ines - 12 januari 2013 18:20

    Jag kan bli galen på alla dessa val...elavtal, mobil, telefonabbonemang, internetuppkoppling... När jag flyttade upp igen så fattade inte jag att jag kunde tagit med mitt avtal.   Nä, jag hamnade på nåt dyrt tillsvidareavtal! Men det lokala elbol...

    Presentation

    Omröstning

    Längtar till semestern?
     Ja
     Nej
     Har ingen semester.

    Fråga mig

    7 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
               
    1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28
    <<< Februari 2009 >>>

    Tidigare år

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik

    Stoppa FRA-lagen


    Ovido - Quiz & Flashcards