Direktlänk till inlägg 1 januari 2009

Började på en lista....

Av Ines - 1 januari 2009 10:54

Jag började på en bildlista över Årets....av olika slag:


Årets klurigaste:


Ett spel som kusin Pelle fick som liten.


Årets erbjudande:



Blev erbjuden en IKEA-resa då vi såg denna modell.

Fast det egentliga uppdraget var att köpa soffa till min nya lägenhet. Det är GULD värt att ha en faster som fattar att utan soffa så....blir det som torftigt!

Årets baby:


Självklart Isac!

Alva Alexandra har inte en chans....


Årets vackraste:



Den bukett som Faster Emma arrangerade till min gode vän Agneta som just blivit mormor.


Den här bilden gör definitivt inte buketten rättvisa, men den enda jag hade...

 Årets bedrift:



Agnetas pilgrimsvandring.


Årets brudpar:



Östen och Marias bröllop var som himla fint.


Årets jubilar:



Sture som fyllde jämnt i sommar.


Årets semester:



Gick till Tornedalen. Här en bild från älven i stugan.


Årets projekt:


Självklart Irjas stubbe! Vilket jobb....vilken grop...och fortsättning följer till sommaren....

 Fast det är inte sant att projektet ligger nere. Planeras för fullt i huvudet på en viss faster. Samt inhandlas diverse grejer som också behövs...


Årets roligaste:



Stefan och Chatrins besök i sommar.

 (Här i stugan i Kihlanki)

Välkommen på besök igen.


Årets film:



Mamma Mia!

Såg en del andra också, men den här gjorde oss så himla glad.

Årets brand:



Branden på Ålidhem.

Lite chockartat att fatta att det faktiskt kunde beröra de barn som jag några dagar tidigare önskat ett riktigt trevligt jullov. Kanske någon just blivit hemlös och fått se sitt hem brinna upp?


Årets snällaste:



Eva och Harald som förvärmde stugan, tände lyset, plogade uppfarten, höll mig med vatten, julbastu och annat under julhelgen.

Vad gjorde jag utan er?


Årets västerbottning:



Min gode vän Larsan.

GRATTIS! (igen!)



Sen fins det ju andra Årets....som inte kan visas på bild.

Som Årets stoltaste: När Stefan och Johan kom på listan över smartast i din kommun.

Årets stoltaste 2: När Stefan kom in på juristutbildning.


Årets citat: Men de blir bara arga en i taget!


Årets dummaste: Att försöka ge mig ett liv!


Årets bästa: Samtalet från rektorn som erbjöd mig jobb efter nyår!


God fortsättning!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ines - 17 januari 2013 19:57

Har klippt håret idag i  min nya hemby. Nöjd med resultatet.   ...

Av Ines - 17 januari 2013 19:51

Vem känner inte igen sig?   http://fredrik.cafe.se/mina-ursakter-for-den-sparsamma-blogguppdateringstakten/   ...

Av Ines - 12 januari 2013 18:34

Nu har jag sett byns skidspår! Blir onekligen sugen att fixa nya skidor...       Hur fina som helst.       Dubbelspår med gott om plats.    ...

Av Ines - 12 januari 2013 18:27


Vissa människor ska som bara finnas. De har funnits alltid. Men så kommer budet att vår förre partiledare:       Lars Werner gått bort.      Jag önskar inte livet ur någon, men hade kännts mer logiskt med CH Hermansson.... ...

Av Ines - 12 januari 2013 18:20

Jag kan bli galen på alla dessa val...elavtal, mobil, telefonabbonemang, internetuppkoppling... När jag flyttade upp igen så fattade inte jag att jag kunde tagit med mitt avtal.   Nä, jag hamnade på nåt dyrt tillsvidareavtal! Men det lokala elbol...

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards