Alla inlägg under mars 2009

Av Ines - 28 mars 2009 05:57

Veckans tanke

Om du möter någon utan ett leende - ge henne ditt

Av Ines - 27 mars 2009 20:34

Mannen som sa Tradera till mig skulle bara veta vilken köporgie han startade! Förra gången 10 kronor. I dag ett fynd för 56:



Scrappa! Idéer och inspiration till scrapbooking

av Cathrine Rein Carlsson, Turid Eide


Har dreglat över den i affären och tyckt den varit för dyr. Nypris 155 kronor. Men nu har jag den!


God kväll!

Av Ines - 27 mars 2009 07:42

Hur gick det till?



Inte vet jag, men efter över ett år på samma adress är jag plötsligt: adressat okänd.

På postens egen hemsida finns bara tips på hur jag gör med paket, frimärkenn mm mm. Men om jag försvunnit då?


(tyckte väl det blev märkligt tomt i bevlådan...)

Ha en bra dag!

Av Ines - 27 mars 2009 06:10

I morgon drar vi till IKEA! Men för er som är kvar i stan finns en god gärning att göra: Gå enpromenad för välgörenhet.

Läs mer:

http://www.svenskakyrkan.se/alidhem/program/sidor/090328_livsloppet.html

Av Ines - 26 mars 2009 21:56

Blev riktigt internationellt och trespråkigt kring middagsbordet idag. Hade en desperat kompis som bjöd in mig på mat i eftermiddag. Hjälp, jag får en utbytesstudent i mitt hem i morgon. Kan du franska? Njet, men jag kan äta! Så det blev god mat och samtal på svenska, engelska och franska till maten.


Hade tidigare gjort en traumatisk resa till återvinningen med min dataskärm. Lite jobbigt att inse att min skärm ska kasseras. Ringde pojkarna som sa: Släng! Eller som min äldsta son uttryckte det: Ok, du kan lägga ut en annons på Blocket men du kommer att få betala dyrt om du ska få nån att hämta den!


Sen kommer jag på återvinningen och de tar emot den och jag ser hur de kastar min skärm och jag hör kraset när rutan spricker....min skärm är definitivt död nu.


God kväll!

Av Ines - 26 mars 2009 21:27

Kändes väldigt mycket:


med dagens uppdrag.Men det visade sig bli en riktigt trivsam dag. Dessutom har jag kommit på hur mycket jag uppskattar att åka buss till jobbet! Jag hinner stressa upp mig till max när jag kör genom hela stan och hamnar i bilköer, rödljus mm mm. Mycket lugnare att sitta på bussen och fundera över dagen och kliva av i lugn och ro.Mer tänkvärt om attityder:

Trackback-URL: http://blogg.aftonbladet.se//track.php?art=970121


(där jag även snodde bilden. Förlåt.)


God kväll!

Av Ines - 26 mars 2009 15:48

Din totala förbrukning:

Ditt planetmått:
2,8 planeter

Det motsvarar ett ekologiskt
fotavtryck på 5,07 hektar

Koldioxidutsläpp:
8,97 ton / år


Testa dig själv på:http://www.minplanet.se/index.php?option=com_pixcalc&view=pixcalc&Itemid=100000013

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards