Alla inlägg under februari 2009

Av Ines - 11 februari 2009 05:27

 Onsdagskväll i Ålidhemskyrkan: Onsdag
11 febr16.30-21

Mat, Mingel, Mässa


Soppa   16.30-
18.15  

Middagsservering

Du kan äta en måltid till ett överkomligt pris i kyrkan 
(även vegetariskt alternativ)


19.30-
20.45   

Livsstilskafé   

Föreläsningar, berättelser, reflektion och samtal. Fika serveras.

Rättvisenätverket SPEAK

Bön, aktion och kreativitet,
för Rättvisa och Solidaritet.
   
Läs mer om SPEAK här.
 
Ladda ner program f. Livsstilskaféerna.

Av Ines - 10 februari 2009 22:49

Festernas år fortsätter! Åh, vad himla kul. Ännu en inbjudan till fest i min hand...många som fyller jämt, eller tar examen i år. Ännu roligare att de vill ha med mig på fest också och att det inte krockar...


Japp, på med festblåsan bara tänker jag.


God kväll!

Av Ines - 10 februari 2009 22:44

Lycka är att få mail från äldsta sonen. Sen avslutar han alla sina mail med denna text:

 
Hej FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt mail. Jag har ingenting att
göra med Al-Aqsa-martyrerna, ETA eller al-Fatah. Jag har aldrig gjort
Sawm eller tillverkat ABC-stridsmedel, jag vet knappt ens vad бомба
betyder. Men tack för visat intresse!

PS. Terroristattacker kommer knappast att planeras över okrypterade
mail. Sabba FRA-lagen på www.hejfra.se

Av Ines - 10 februari 2009 22:31

Nån som uppmärksammat att jag haft tema "Pistvakt" i veckan. Kom på mig själv att dagstidningens nyheter gör mig bara arg eller upprörd på morgonen. Men att lyssna på " Ockelbo 300" får mig på bra humör och så kan jag nynna i bussen....


God kväll!

Av Ines - 10 februari 2009 22:30

Lycka gör dig Söt,
Utmaningar gör dig Stark,
Sorger gör dig Human,
Misslyckanden gör dig Ödmjuk,  
Framgång gör att du Strålar ,  

men endast VÄNNER får dig att hålla ut!

Av Ines - 10 februari 2009 22:17

Blev en lång dag som avslutades i kyrkan med vegetarisk soppa. En underbar soppa ala husmor i köket. 

Måste vara Ålidhemskyrkans största tillgång?*fniss*


Sen blev jag tvungen att fara till Strömpilen bara för skosnören, men skulle ju kolla att bilen gick att flytta på inför morgondagen. Inte kul att upptäcka sånt i gryningen när jag ska vara först på jobbet.


I dag var det för övrigt vår i luften! Solen sken från en klarblå himmel och barnen skulle åka skidor på gymnastiken. Kan jag ha ett bättre jobb?


God kväll!

Av Ines - 9 februari 2009 22:51

Såg en himla kul kylskåpsmagnet i helg:


Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards