Direktlänk till inlägg 7 februari 2009

Ibland blir jag bara....

Av Ines - 7 februari 2009 10:14

Det är så jag sätter kaffet i vrångstrupen när jag läser på nätet:



http://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?articleid=4584674


Sparas på fritids för de har inte bidragit.Ursäkta mig, men vad är inte jag, om inte en stor besparing? Det var väl det enda vi såg de sista åren jag var kvar i Luleå komun och en stor anledning till att jag lämnade det "sjunkande skeppet".


Får väl svälja förtreten och vara glad över att jag inte är kvar.


Kan lägga energin på min bil istället!


Ha en bra dag!

 
 
Ingen bild

Katrin

7 februari 2009 18:20

Ja det där får de nog äta upp, de som sagt något så korkat! Vad jag minns, så hade vi inköpsstopp på fritids för inte så länge sedan vilket innebar att inte den minsta lilla pensel fick inköpas. För att inte tala om de stora barngrupperna! De är ju resultaten av besparingarna på 90-talet. Och har det någon gång hänt, att när barnen ska till ngt museum eller annat, så har resorna dragits på fritidskontot? Har det aldrig hänt att lärare betalat skolmaterial med fritidskontot med hänvisning till att det också kommer att användas på fritids? Har man någonsin sett en lärare inne på fritids? Jämfört med hur många fritidspedagoger som är inne i klassen? Ja, listan kan ju göras lång! Nä fritids har väl aldrig bidragit??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ines - 17 januari 2013 19:57

Har klippt håret idag i  min nya hemby. Nöjd med resultatet.   ...

Av Ines - 17 januari 2013 19:51

Vem känner inte igen sig?   http://fredrik.cafe.se/mina-ursakter-for-den-sparsamma-blogguppdateringstakten/   ...

Av Ines - 12 januari 2013 18:34

Nu har jag sett byns skidspår! Blir onekligen sugen att fixa nya skidor...       Hur fina som helst.       Dubbelspår med gott om plats.    ...

Av Ines - 12 januari 2013 18:27


Vissa människor ska som bara finnas. De har funnits alltid. Men så kommer budet att vår förre partiledare:       Lars Werner gått bort.      Jag önskar inte livet ur någon, men hade kännts mer logiskt med CH Hermansson.... ...

Av Ines - 12 januari 2013 18:20

Jag kan bli galen på alla dessa val...elavtal, mobil, telefonabbonemang, internetuppkoppling... När jag flyttade upp igen så fattade inte jag att jag kunde tagit med mitt avtal.   Nä, jag hamnade på nåt dyrt tillsvidareavtal! Men det lokala elbol...

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards