Alla inlägg den 20 maj 2008

Av Ines - 20 maj 2008 23:52

Nu har jag sovit så där helknasigt igen. Först har jag klivit upp "mitt i natten" och blivit supertrött och så sovit en stund när jag kommit hem. Vem är inte trött nu? Tja, ska försöka om en stund iaf.


Ibland blir jag så glad över de kloka människor jag har omkring mig. De som kommer  med nya ideér på gamla problem. Skulle vara ett möte uppe i Luleå angående ett av barnen idag. Hade jag fått veta först igår så chansen till deltagande var ju inte så där lysande stor. Då säger min kollega: Ja, hade du vetat om det hade du ju kunnat kopplas in via gruppsamtal! Jamen det är ju faktiskt en lysande idé. Miljövänlig oxå. Det har jag aldrig tänkt på när jag blåst upp till Luleå för möten tidigare? Med dagens teknik är det ju mycket som förenklats i vår vardag.


Gör ju misstaget att planera in så mycket till mina öppningsdagar men slutar ju oftast med platt intet. Är ju så himla supertrött efter tidig uppstigning oftast. Men dagens bästa är väl att jag anmält mig till sommarverksamheten i alla fall. Alltid något att vara nöjd med. 


God Natt! 

Av Ines - 20 maj 2008 22:32

Morsdag

Av Ines - 20 maj 2008 22:08






Bensinpris

God dag,

Jag har hört,

Att bensinpriset

kan inom den närmaste

framtiden komma upp till

Sek 17,00


Vill du, att bensinpriset sänks istället?

Det är möjligt!

Men man måste agera NU!

Man måste göra det klokt!

Bensinkriget



Förra året försökte man pressa oljebolagen, genom att inte köpa bensin på vissa dagar.

Direktörerna skrattade, för dom visste att bensinen, som inte köptes på måndagar, köptes ändå sedan på tisdagar.

Lite strul lyckades man orsaka, men någon större effekt kunde man inte se.

Bensinpris



Någon har kommit på en idé, som kan fungera,

Om vi verkligen vill.

Läs vidare och bli en av oss!

Bensinpris



Bensinen kostar i dag ca.

13,00 sek/liter

Vi känner alla till, att oljebolagen gör jättevinster.

Bensinpris




Försök komma ihåg, när vi lät priset komma upp till 10,00 sek.

Då påstod man, att oljan håller på att ta slut.

I dag försöker man inte ens påstå,

att oljan är på väg att ta slut – det finns mer olja i dag,

än för 35 år sedan

och då kostade bensinen 2 kr liter.



Bensinpris







Vi måste bli mer agressiva och visa,

att konsumenterna kan göra något.

Att kunden får ha rätt!

Det enda sättet är att slå där det gör mest ont:

Plånboken!

Det kan vi göra!

Bensinpris






Hur?

Bensinpris







Vi behöver alla våra bilar och vi måste köpa vår bensin,

Men vi kan påverka priset:

När vi agerar tillsammans kan vi starta ett

Priskrig!!!

Bensinpris






Vi föreslår:


Att vi inte


Köper bensin


Av dom 2 största bensinbolagen:


Statoil

eller


Preem.

Bensinpris






Tänk!



När dom 2 största



oljebolagen inte


lyckas sälja bensin


längre, blir dom


tvungna att sänka


priset, för att få


kunderna tillbaka.


Detta leder till priskrig


och alla andra bolag


är tvunga att följa


med.


Men, för att kunna nå resultat, måste vi nå hundratusentals Statoil och Preem- kunder. Och alla måste samarbeta.

Bensinpris








Vi gör såhär!



Även med



företagsbilar!

Bensinpris







Jag skickar detta till


30 personer. När alla


i sin tur skickar detta


vidare till 10


personer, har vi


redan nått 300. Och


när dessa 300



skickar till sina 3000


bekanta…


Har


vi nått 3 000 000 o.s.v.…


Du förstår hur jag


menar?

Bensinpris






När alla skickar detta


dagen efter, har vi


nått


På en vecka


300 Miljoner


männskor,


I priskrig mot



oljebolag!


(Någon måste naturligtvis översätta detta till engelska och tyska)

Bensinpris






Ja,



vi kan vinna,


men...

Bensinpris







Men det är oerhört



Viktigt



Att vi inte köper vår bensin på



Statoil eller


Preems mackar


För att kunna komma vidare med


detta och nå ändamålet.



Ber jag dig,



Skicka detta


vidare



Kan vi räkna med


dig?

Be

nsinpris

Av Ines - 20 maj 2008 22:00

Min kollega har upptäckt min största svaghet? Min nyfikenhet självklart. Kom på tapeten eftersom årets personalfest är på G. Åh, ni har slutat vara hemliga? Ja, det är ju onödigt eftersom jag inte tänker vara med. Men om jag säger att det är hemligare än hemligast då?  Om valet står mellan att äta tårta med grabbarna eller personalfest på jobbet. Då vinner grabbarna utan tvekan! God kväll! 

Av Ines - 20 maj 2008 21:55

Åh, vad jag kan avskyr tasiga människor! Skulle öppna på jobbet i morse och kom ut på parkeringen. Näää, vad tjabbigt! Grannen har ställt sin bil så nära min så jag inte tar mig in...nästa bekymmer var att backa ut.... Absolut inte vad jag behövde som redan var nog stressad. Kom ut efter lite mackel men det var inte kul!  Varför gör man så? 

Av Ines - 20 maj 2008 21:50

Detta är min senaste passion: Pyssel  Stämpla och färglägga! Äntligen har jag oxå PRO-Market pennor.... De finns tydligen i typ hundra nyanser? Köpte nån före helg och kompletterade med lite fler idag. På butiken sa en av expediterna att: jaa, det är ju svårt att välja rätt! Finns ju bara hundra nyanser! God kväll! 

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards