Alla inlägg den 6 maj 2008

Av Ines - 6 maj 2008 23:09

Det här är verkligen en årstid som jag inte har en sportslig att hinna med i. Hade sett fram mot en lugn helg med mig själv och röja och lite annat på hemmaplan. Nä, då var det plötsligt pingst och date med tjejerna. Redan? Helgen efter blir det min första pysselträff och det ser jag absolut fram emot! Så är det planer för helgen efter det oxå och nånstans mitt i alltihopa ska jag hinna hämta min bil, plantera blommor och fira Christoffer...mycket var väl bara förnamnet.


God Natt! 

Av Ines - 6 maj 2008 23:02

Blomsterspråket

Blomsterspråket skapades för över hundra år sedan och var ett sätt att uttrycka sig för den som inte hade talets gåva eller mod nog att förklara sina känslor. Den ökade betydelsen av traditioner har tagit vikten av blomsterspråket tillbaka in i vardagen. Därför kan det vara av vikt att känna till språkets hemligheter.

Vad säger antalet blommor? En blomma:Du är mitt allt Två blommor:Låt oss resa bort tillsammans Tre blommor:Jag vill träffa dig igen Fyra blommor:Jag ser upp till dig och är tacksam att du finns Fem blommor:Jag gör allt för dig Sex blommor:Jag tvivlar på det du säger Sju blommor:Jag älskar dig Åtta blommor:Jag är din intill döden Nio blommor:Jag vill vara ensam med dig Tio blommor:Vill du gifta dig med mig?

Även färgerna hos blommorna talar sitt tydliga språk. Den röda symboliserar som de flesta vet kärleken, men vad betyder de andra färgerna?


Blå blommaJag är dig trogen intill döden


Gul blommaDu är solen i mitt liv


Lila blommaJag önskar dig all lycka


Mörkröd blommaJag saknar dig


Orange blommaJag är din vän


Rosa blommaJag är förälskad i dig och är dig trogen


Röd blommaJag längtar efter dig


Vit blommaJag tror på din ärlighet och oskuld



Är det dags att fria? Då är det en bukett med röd, vit och blå blomma som gäller. Buketten talar om att det är ett frieri. En blå blomma i brudbuketten sägs betyda lycka för bruden. Vitt är oskulden och livets födelse, medan Rosengården symboliserar paradiset.



Oj, jag skulle kunna tänka mig att skicka tja vad?? Fyra med i alla fall en gul och röd i kanske...eller? Nja, är nog inte så tuff än. Hihi, gäller ju att mottagaren oxå kan tydablomsterspråket!!


God kväll!

Av Ines - 6 maj 2008 22:51

Här höll det på att sluta i fullständig panik! Oj, gjorde som jag brukar när jag fick en fråga om uppdateringar. Tryckte på yes och väntade....fick en ruta om att starta om datorn innan uppdateringar börjar gälla...jaha, jag följde instruktionerna igen....men HJÄLP!! Dåkom det upp ett meddelande: Denna dator är låst och kan bara öppnas av systemadministratör. Nej, shit ingen reaktion, bara en DÖD dator....men det löste sig...Jag slog av datorn och började om. Men nu har jag tappat vissa grejer jag redan saknar? Shit! Varför då? Ingen aning men DET var inte kul.


God kväll! 

Av Ines - 6 maj 2008 17:55

Läser i NSD:s nättidning att vattnet stiger och gator är avstängda...nää, det kändes mindre lustigt. Har ju pojkarna i närheten (nästan!) så jag kommer nog att följa dramatiken...


Läs mer:

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=3734355

Av Ines - 6 maj 2008 17:44

Åh, så skönt att jag hann i morse. Nu har jag dessutom fixat nytt busskort så jag slipper reta mig på det...


Blev påmind om min ungdom till "mellis" när barnen tränade på:

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards