Alla inlägg den 15 maj 2008

Av Ines - 15 maj 2008 23:04

Sitter i samtal med en av våra minsta på skolan. ( En sexåring som varit på utvecklingssamtal )  - Vet du, min fröken tycker inte jag är som andra barn...- Nähä, hur tycker hon att du är då? säger jag.
Djup fundering men sen utbrister han glatt: -Mycket bättre!!  Hört på jobbet i veckan.

Av Ines - 15 maj 2008 22:48

Jag kan ju! Slipsknut  Blev ombedd att knyta en slipsknut på jobbet. Tja, jag kan ju försöka? Ha! Klarade jag galant....att det inte ser fint ut beror mer på att både skjortan och slipsen tillhör utklädningslådan och ser ut därefter! God kväll! 

Av Ines - 15 maj 2008 22:28

Jordens bön.
Jag är er moder: bryt inte banden! Fly inte famnen som ger er liv.
Min nöd är er nöd, min död är er död, av jorden komna skall ni jord bli.
 
Jag är er näring: hindra ej flödet/ Bryt, dela brödet, njut av min frukt.
Min jord är er jord, mitt blod är ert blod, rymder och grönska, vatten och luft.
 
Jag är ert livsrum: gör ingen skada!/ Bruka, bevara livet ni får. Min kraft är er kraft, min prakt är er prakt. Jag är er framtid, läk mina sår.
 
Jag är ert ursprung: källan till livet! / Allting är givet för kärlekens skull.
 
Livet bör vårdas, inte förrådas.
Jag är er moder, puls av er puls.
 
Alt melodi: Morning has broken

Av Ines - 15 maj 2008 21:57

Sitter mest och snurrar runt på "alla andras" sidor nu. Självklart scrappsidor eftersom jag ska på pysselträff i helgen. Tips och inspiration är inte helt fel. Har en liten plan för vad jag ska scrappa fast det vet väl alla vad det brukar bli av mina planer! Känns helt ok om jag får nån idé på något helt annat....Det är ju som en del av tanken oxå med dessa träffar.


På jobbet går mesta energin åt till våra planteringar nu. Vi försökte vattna så de ska klara sig. Ett större projekt än man kan tro för vi har inte tillgång till nån vattenslang!! Det sker med hink och nån vattendunk. Nu har våra vaktmästare dessutom fixat till en fin träkant åt oss oxå. Blev superfint faktiskt.


Det slog mig när jag läste VK att egentligen är planen att åka bort nästa helg helt lysande! Då går ju den stora brännbollsyran av stapeln och vem vill vara här då? Inte jag iaf! Skulle vara för att bevaka mina ägor då möjligen...


God kväll! 

Av Ines - 15 maj 2008 08:53

Inte vet jag hur de kommit fram till det här värdet:

Denna blogg är värd 5 063 kr

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards