Alla inlägg den 8 maj 2008

Av Ines - 8 maj 2008 23:46

Åh, vad jag ser fram mot att utbrista i ett:

Av Ines - 8 maj 2008 22:43

Här har jag plötsligt förklaringen! Vad skönt det kändes. 



Flört-analfabeter?

Män uppfattar inte att kvinnor flörtar med dem

Svårt att få napp när du flörtar?

Det är inte dig det är fel på.

Män har helt enkelt svårt för att upptäcka att en kvinna flörtar med dem.

Det har en grupp forskare från universitetet i Indiana kommit fram till efter att undersökt 280 studenters förmåga att tyda sociala signaler.

http://www.aftonbladet.se/kvinna/article2161676.ab


Av Ines - 8 maj 2008 22:34

Snurrade runt på olika bloggar och hittade ett blogginlägg om giftstruma. Vad sjuk jag plötsligt kände mig...



"Symtom för Hypertyreos (kallas för gifrstruma).
Tillståndet betyder att sköldkörteln producerar för mycket av sköldkörtelhormonet tyroxin vilket gör att man får hög ämnesomsättning och att kroppen går på högvarv.

Det kan var svårt att veta om man har struma då symtomerna är så många och olika. Besvären kan komma smygande och många tror att det bara beror på stress, hög arbetsbelastning eller vanlig trötthet. Ofta är sköldkörteln förstorad-
 
Yngre personer får ofta besvär som

  • svettningar
  • värmekänsla
  • menstruationsrubbningar
  • hjärtklappning och ökad puls
  • viktnedgång, på grund av ökad energiförbrukning
  • darrningar, vilket beror på att känsligheten för vissa ämnen i nervsystemet ökar
  • lös mage, beroende på att maten passerar snabbare genom tarmen
  • nervositet, dålig sömn, trötthet och oro
  • muskelsvaghet, som beror på ökad energiförbrukning och att musklerna bryts ner
  • hudproblem, bland annat kan naglar släppa från nagelbädden och man kan få håravfall."


Om jag har sju av tio symptom, har jag giftstruma då? Inte vet jag men blev lite sjuk iaf.


God kväll! 


Av Ines - 8 maj 2008 21:26

Snacka om nån som haft bussproblem i veckan! I dag var det dax igen. Shit, vad irriterande det är. Igår försov jag mig och idag hade en tur helt enkelt ställts in...har inte fattat att sommarturlistan börjat gälla nu. Hoppas jag bättrar mig till i morgon. Ska iaf satsa på det.


Hade ambitionen att passera min favoritpysslare i eftermiddag men det blev inte så. Det var stängt när jag passerade med bussen så då orkade jag inte vänta på stan helt enkelt. Kanske tur det för då fick jag ju gjort en del här hemma i stället. Inget ont som inte har nåt gott med sig!


Nu känns det som att vi hållt på med blommor så länge så nu får det gärna bli varmare så jag kan sätta ut mina favoritblommor. Än är det ju bara penseérna man kan fröjdas åt. Tålamod? Vad är det?


God kväll! 

Av Ines - 8 maj 2008 21:19

Svenskar brukar ju oftast ha en ganska stor privat sfär som man inte kliver över. Dvs vi går ite för nära inpå för det uppfattas som intrång...Det gäller då definitivt inte mina grannar! Jag blir nästan inponerad av hur nära de går min uteplats och fönster. Själv skulle jag nog ha lite svårt för det? Det känns ibland som att jag har dem inne i vardagsrummet. Är det nåt som håller på att luckras upp av våra ungdomar och jag är bara hopplöst gammelmodig?


God kväll! 

Av Ines - 8 maj 2008 21:12

Inspirerad av mina kollegor: Kjell
Patricia mäter upp hur brett det ska vara.
Kjell
  Kjell förbereder rabatterna... ....så for jag hem och planterade mina uteblommor! I alla fall de som kan sättas ut nu. Har skurat upp utemöblerna oxå så nu väntar jag på solen! Kommer oändligt mycket mer smuts här än på min förra uteplats kan jag redan konstatera. Mindre sol oxå...men som jag brukar säga: Man får det man betalar för. Har ju en mycket mindre hyra här...det är värt en hel del uppoffringar. Ha en bra kväll! 

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards