Alla inlägg under september 2006

Av Ines - 4 september 2006 19:34

Måndag 4/9 Har fått bilder från i sommar, och det var kul. Saknar digitalkameran jag hade i mitt förra liv (den var min sambos, synd nog) för det är ju så roligt att ha kvar och minnas!

Har fått "hem" Stefan från Malmö oxå. Men framförallt - min nya lön är klar!! Ett rejält lönelyft igen. Det kändes bra. Ska tydligen bli kändis i Umeå oxå......... Idag har VK haft in vår kanotuyflykt i tidningen.

Jag börjar nog bli fruktansvärt tråkig?? Kom på det när jag var tvungen att fundera på om en av kommentarerna på min blogg var skämt eller inte....... Men jag kom ju i alla fall på det själv. Blir en intensiv vecka igen. Ska ha tjejkväll på onsdag, på torsdag är det kvällsmöte på jobbet och till helgen är det seminarium. Tack och lov är det i Umeå, så det blir ju ingen resa i alla fall. Så fyller Stefan år i morgon men han har avböjt uppvaktning. Drar till Skellefteå på debatt ( när han kunde vara hemma hos mamma och äta tårta!). Jaja, det är väl bara jag som är fånig som vill ha kalas.

Har börjat med projekt "föra över grejer på datorn" Har skrivit dagbok på ett annat ställe tidigare och tyckte det skulle vara kul att ha allt på samma ställe. Men som det sägs: Goda ideér leder ofta till hårt arbete.

Fick höra ett lite roligt citat på jobbet idag "Hela Polen trycker på mot Hörnefors" på tal om att det var mycket vatten i Hörneforsån i helgen.

Funderade på om jag skulle lägga in de böcker jag håller på med just nu på bloggen. Mest  bara för att få lite press på mig själv att läsa färdigt. Det blir då inte just nu, soffan hägrar!

God Natt!
2006-09-04 @ 23:03:14

Av Ines - 4 september 2006 19:33

Sommarminnen-06 Sommarminnen-06
På väg mot Evas stuga som ligger på en ö utanför Obbola, en mil från Umeå. En kanonfin dag med god mat, skratt, sol...... 2006-09-04 @ 22:41:22

Av Ines - 3 september 2006 19:29

Söndag kväll 3/9 Fick samtal från Maja i em som undrade var Stefan är. "Ingen" visste var han höll hus, förutom han då förhoppningsvis. När jag insåg att han inte bara struntat i mig, utan oxå sin kompis, en spelning inför valet, skippat ett planeringsmöte..... Då fick jag panik,total panik och hjärnan gick igång på högtryck. Kollade telefonnummret till polis och sjukhus i Malmö och hamnade i en kö, som aldrig tycktes ta slut. "Vi besvarar ditt samtal så fort vi kan, du har plats elva". Sen när jag väl kom fram och försökte förklara att jag är mamma till en pojke som kanske inte har id-handlingar på sig, som sumpat allt i helgen och möjligen befann sig på deras sjukhus, då bara kände jag att : jävla unge,när det är så lätt med sms. Sen insåg jag att om nu ingen visste var han höll hus, och sjukvården uppmanade mig att ringa polisen, så kunde jag inte ens uppge en address, att börja leta på.....För jag hade ju utgått ifrån att han skulle vara tillbaks i Umeå på fredag. Inte spårlöst borta från allt och alla som känner honom som jag har telefon-nummer till.

Efter en timme i skräck och vånda, så löste sig allt med ett samtal till Franco som pratat med Stefan och som bokat en biljett åt honom i morgon till Umeå. Missat flyget i fredags, kvar i sin lägenhet i Malmö. Tack, då vet jag.

Jag inser nu hur Siv måste ha känt sig (när jag flyttade till Umeå)när hon sa till Tomas: Fan, jag vet inte ens var jag har mina syskon!! Det här skulle aldrig ha hänt när pappa levde. Jag hade i alla fall inte slutat svara i telefon, eller bytt mobilnummer. Med ett samtal på mobilen så hade hon vetat. Då var det ju bara en fråga om att jag inte fått tag i henne, utan bara meddelat mamma var jag fanns.

En intensiv helg, med en känslomässig berg och dalbana är snart slut. Var på sinnesrogudstjänst i kväll. Välbehövligt, efter denna dag! När vi for tillbaka så regnade det, så vi for den olagliga vägen via bussgatan (förlåt, men vi tycker inte om regn), så stoppades vi av en stor flyttbil med släp som backade in på det smalaste stället på vårt område. Det där är lite mer att fixa, än att bogsera en bil till bilverkstan! Vi var jätteinponerade.

Ska se på Beck nu.



God natt?
2006-09-03 @ 21:02:20

Av Ines - 3 september 2006 19:24

Söndag morgon Var på middag hos min faster i Vännäs igår. Tog med mig ytterligare en faster från Umeå. Det var riktigt trevligt. Har fått gurka från min fasters trädgårdsland, så nu ska jag testa göra inläggning!!!

Mindre kul är att Stefan fortfarande lyser med sin frånvaro..... Undrar om han ens fattar hur ledsen han gör mig med sin totala nonschalans?? Jag kan leva med att han har annat att göra, men när han ber mig stanna kvar i stan, för att jag ska få träffa hans nya tjej?? Jag hade ju annars åkt till Luleå och fixat bilen och hämtat grejer. Det är ju inte som att jag direkt känner att jag har så där rysligt gott om tid!!!

Nåväl, jag och Agneta ska iaf bogsera hennes bil till verkstad idag. Tur som en tok att hon hade en tid för annan service på bilen, när den nu rasade. Får hålla tummarna att det inte är så allvarligt fel på den.

Nä, nu ska jag göra annat. Kolla recept och tvätta kläder bla.
2006-09-03 @ 11:14:12

Av Ines - 1 september 2006 19:22

Fredag 1 september. Jag tog mig upp, under över alla under!!!! Trodde jag skulle vakna med en träningsvärk utan dess like, men nädå. Lite kändes det förstås, men helt ok.

Hade bokat middag med Stefan och hans nya tjej idag, men inte dök de upp.......  Vad ledsen jag blir, för det finns inget värre än att bara bli "dumpad" utan förklaring. Eller vad man nu ska kalla det??????

Annars har det verkligen kännts som FREDAG: Trött, slut i skallen, skönt med helg. Det är väl det bästa med att ha ett jobb. Att kunna uppskatta helgen. I morgon är jag bjuden på middag hos min faster Irja i Vännäs. Har dessutom fått höra att jag varit i tidningen idag!!! Hihi, i sportbilagan!!!!!! Kanotfärden på Sävarån gick in i sportbilagan. Det var ju kul.

Nä, tom i skallen nu. Blev en bra kväll ändå, trots att mina gäster inte behagade dyka upp.



God natt!
2006-09-01 @ 23:33:17

Av Ines - 1 september 2006 19:21

Kom i min E-post!! 102310-10



Den här bilden hade jag i min mail idag!! Tack Thomas för din förmåga att känna på dig vilka dagar jag behöver extra uppmuntran!!!

2006-09-01 @ 23:19:30

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< September 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards