Alla inlägg under september 2006

Av Ines - 11 september 2006 23:54

Måndag kväll 11/9-06 Vad skönt att "bara" ha varit hemma i kväll. (nästan, var en snabbsväng och stal dagstidningen hos Agneta). Nu fick jag med artikeln jag läste i bloggen oxå( även om den blev svårläst). Tänker nog ta det väldigt lugnt i veckan, och hämta andan. Känner mig på lite sliten faktiskt. Känns jätteskönt att Stefan ska på turné till Skellefteå i två dagar! Yes!! Hela lägenheten för mig själv.

Fick höra att jag fått mitt löseord till skolans datorer nu. Blir bara mer och mer nöjd med min chef. Nä, det är inte fjäsk, tror inte hon läser min blogg. Men jag blir alltid glad efter hennes besök på fritids.

Ha det gott! (Har ju upptäckt att det finns folk jag inte känner som bemödar sig om att läsa min blogg!) Nöjd med dagen slutar jag här.

God Natt!
2006-sep-11 @ 21:55

Av Ines - 9 september 2006 23:59

Lördag 9/9-06 Ännu en intensiv dag är på väg mot sitt slut. Blev så himla glad i morse när jag fick kontakt med Christoffer på nätet. Har varit lite fundersam hur de ska klara en vecka själv. Pappa i älgskogen och mamma i Umeå. Men hejsan hoppsan, går tydligen skitbra, mindre bråk och mer i tid till skolan. Det kändes ju kul att höra. Har varit jättetrött, men nog fastnade jag ändå framför nätet igår. Fick ordning på min "gamla" dagbok och redigerade den i tidsföljd. Sen blir det ju ändå "fel" när jag publicerar den på bloggen, känns det som. Om jag börjar på januari och slutar med november, så hamnar ju november först...

Hade bokat en date med Stefan på stan, men han hade tydligen försovit sig. Igen!! Men det hade jag inte räknat så mycket med. Eller rättare sagt, OM vi setts hade han varit upptagen med valarbete. Han bjöd in mig till deras torgmöte idag. Blir lite full i skratt över människor som försöker slänga skit på mig, när det inte funkar för dem. Stefan hade suttit i valstugan till, ja gud vet? två i natt kanske, sen är de fundersamma på varför han inte öppnar samma valstuga klockan tio morgonen efter. Dessutom hoppa på mig, som att det borde ligga på mig att väcka honom?? Eller varför talar man annars om det?? I en ton som att det är mitt problem?? Men som en kompis sa: Va, DITT fel? Du är ju bara hans mamma!! Japp, och han sov inte ens under samma tak som jag i natt för han sov på partilokalen?

Vilken skillnad det är på temperaturen nu! I går uppmanade jag Stefan att ta med sig vinterjackan till valstugan och i kväll kom jag hem med bara jeansjackan på mig.................. Käkat middag med goda vänner på Norrlansoperan. Så vansinnigt gott!!

Ska rasa ihop på soffan nu. Nöjd och lycklig över den här dagen.

God Natt!
2006-sep-09 @ 22:41

Av Ines - 8 september 2006 11:15

Fredag 8september Så skönt med helg igen. Den här veckan gick så otroligt fort! Nu har jag lyckats få min gamla dagbok till ett Word-dokument så jag kan redigera det. Januari-05 är klar och publicerad på den här bloggen. Blir så otroligt ledsen och påmind hur jobbigt det var förra våren. Fattar inte hur sjutton jag överhuvudtaget orkade jobba då!!Men det är väl så att man orkar mer än man tror??

Har varit jätteirriterad på Stefan i veckan och i kväll fick han veta vad jag tycker. Vi är båda lika stressade och fulltecknade så att vi bara säckar ihop är nog inte så konstigt. Vem brås han på?? Fulltecknad, stressad och engagerad i det han håller på med????

Har spelat fotboll på friskvården på jobbet. Kul, och inte fullt så jobbigt som handbollen. Friskvården är ett roligt inslag på veckan!!

Ska slappa framför TV:n nu. Trött och tom i bollen. Skjutsat Stefan till valstugan, han ska tydligen sova på lokalen i natt. Skönt med lite lugn och ro hemma. Även om det är kul med sällskap så är det skönt med ensamhet oxå.

Eller så fasnar jag med att redigera februari..... 2006-09-08 @ 22:28:45

Av Ines - 7 september 2006 11:14

Recept på en god arbetsdag.

Recept på en god arbetsdag.

Tag en rejäl skopa arbetsglädje, ett stycke god arbetsmiljö och en ordenlig lön.

Tillsätt lika delar ansvar och befogenheter. Krydda rikligt medinflytande,

trygghet och uppmuntran. Knåda rejält med omväxlande arbete.

Tag paus efter behov. Forma dagen efter eget smak

tillsammans med trevliga arbetskamrater. Grädda i

mänsklig värme i max 8 timmar.


2006-09-07 @ 22:29:15

Av Ines - 7 september 2006 11:12

Torsdag 7/9 Så trött jag var igår!! Blev väckt av Stefan mitt i natten, när han kom från kalas. Hade tjejkväll och slingade håret hos Annica. I dag har jag haft en heldag på jobbet. Kvällsmöte efter friskvården och förberedde föräldramöte bla. Fortfarande otroligt trött, men det är ju mycket även på hemmaplan oxå. Nu har jag kommit på hur jag ska få över min andra dagbok, så att jag får allt på ETT ställe.

Känns lite jobbigt att hösten är här??? Fast det ska ju tydligen bli varmt till helgen. Det blir ju så otroligt mörkt, ända tills snön kommer. Ser fram emot att få behörighet till datorerna på jobbet oxå. Skulle ju gå snabbt, men tydligen är datakillen borta av någon anledning.


God Natt!
2006-09-07 @ 22:26:09

Av Ines - 5 september 2006 08:47

Grattis Stefan på födelsedagen!

(Lycka till på debatterna i dag)

Av Ines - 5 september 2006 00:14

Kram

Kramas


KRAM

Det finns något i en kram.

Den värmer om hjärtat, den välkomnar oss hem.

Den gör det lättare att skiljas åt.

En kram är ett sätt att dela glädje och sorg

eller ett sätt för en vän att visa att dom gillar dig för att du är du.<



Kramar är till för alla som vi bryr oss om.

Från mormor till din granne eller din nallebjörn.

En kram är något fantastiskt.

Den är det perfekta sättet att visa något.

Att visa kärlek som är svår att uttrycka i ord.



Det är underligt vad en kram kan göra för välbefinnandet.

Den fungerar överallt och på alla språk.

Kramar behöver ingen utrustning, reservdelar eller batterier...

Öppna bara dina armar och ditt hjärta.



Krama vidare - till dina nära och kära.

2006-sep-05 @ 23:14

Av Ines - 4 september 2006 19:36

Mikael Persbrandt i "Skarpt läge" Mikael Persbrandt i


Har ambitionen att hinna se den nu när den går i Umeå. Men jag är ju så förtvivlat kvällstrött!! (När det gäller ordval är jag ibland min mors dotter alldeles ........ mycket!) Mikael Persbrandt är en stark anledning......
2006-09-04 @ 23:09:13

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< September 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards