Alla inlägg den 11 september 2006

Av Ines - 11 september 2006 23:57

Måndag 11/9-06 Somnade tidigt igår, men har ändå varit supertrött idag. Har varit mycket nu. Det var jättekul med seminarium, men kaske dax att dra ner tempot på annat? Ska bli både skönt och vemodigt, när Stefan far. Vet ju inte när vi ses igen!! Tänk om han inte kommer upp till jul?? Försökte prata julfirande med honom när han kom, men det tyckte han var för tidigt. Tänk om han missar att boka biljett?? Som det nu ser ut kan det mycket väl bli så att jag och förhoppningsvis Johan och Christoffer firar jul i Umeå, men utan Stefan...


Nä, det skulle verkligen kännas som att vi splittrat familjen...Men som en god vän sa i sommar när vi funderade på katastrofer: Låt det hända först. Ja, ingen idé att ta ut nån katastrof i förväg.


Läste en intressant grej i tidningen idag. Fast det var i och för sig lördagens. Det stod att tonåringar klarade inte av att ta in andra människors känslor. Häpp! Det blev ju genast lättare att förstå varför jag inte kan förvänta mig någonting av mina barn!! Lät lite skrämmande, men inte otroligt. Nåväl, ska försöka göra lite annat nu.

2006-sep-11 @ 18:14

Av Ines - 11 september 2006 23:55

Tonåringar dåligt rustade för empati. 102310-15
Saxat frå VK 8/9-06

Tur att jag har vänner med tidningen i närheten! Har blivit erbjuden att prova i två veckor men kommer inte riktigt till skott... Har svårt att vänja mig vid en ny dagstidning! Riktigt svårt!
2006-sep-11 @ 21:44

Av Ines - 11 september 2006 23:54

Måndag kväll 11/9-06 Vad skönt att "bara" ha varit hemma i kväll. (nästan, var en snabbsväng och stal dagstidningen hos Agneta). Nu fick jag med artikeln jag läste i bloggen oxå( även om den blev svårläst). Tänker nog ta det väldigt lugnt i veckan, och hämta andan. Känner mig på lite sliten faktiskt. Känns jätteskönt att Stefan ska på turné till Skellefteå i två dagar! Yes!! Hela lägenheten för mig själv.

Fick höra att jag fått mitt löseord till skolans datorer nu. Blir bara mer och mer nöjd med min chef. Nä, det är inte fjäsk, tror inte hon läser min blogg. Men jag blir alltid glad efter hennes besök på fritids.

Ha det gott! (Har ju upptäckt att det finns folk jag inte känner som bemödar sig om att läsa min blogg!) Nöjd med dagen slutar jag här.

God Natt!
2006-sep-11 @ 21:55

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< September 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards