Alla inlägg under januari 2008

Av Ines - 13 januari 2008 23:15

Min systerdotter har ett bevingat uttryck som funkar i alla lägen: Är det värt det? Tja, efter sista tidens turbulens på det privata planet har jag ställt mig den frågan några gånger...


God Natt! 

Av Ines - 13 januari 2008 23:12

Man ska inte vara för tuff i sina uttalanden! Somliga straffar Gud fort och Genast...Har känt mig aningens knepig i dag efter att ha avslutat veckan på "värsta smitthärden". Inte kul för jag tänkte ju avsluta min flytt idag. Shit pommes! Men nu är det sängen nästa iaf.


God Natt! 

Av Ines - 11 januari 2008 23:22

Det finns en blogg jag går in på när andan faller på. Idag blev jag full i skratt åt denna avslutning på ett inlägg:


Himlar och bananer..... jag tror ta mig fan att jag ska gå ut och ta hela världen i famn.... fast först ska jag duscha.


Ett uttryck jag skulle kunna tänka mig oxå ibland...


Läste det hos: http://mamselamsen.blogspot.com/ 

Av Ines - 11 januari 2008 23:12

Åh, hur kul är det inte att få paket!
Detta skulle enligt uppgift innehålla en oumbärlig sak till mitt nya hem.

Paket.

Tja, vi får väl se. Visade sig vara en dammvippa.
Frågar ni mig så är jag skeptisk...

Dammvippa.

Kommer förstås att vara bra när jag flyttstädar min gamla lägenhet.

TACK Kerstin!

Av Ines - 9 januari 2008 22:34

Nu har det börjat igen. Samtalen från vikariebanken. Idag var det magsjuka för hela slanten. Två personal borta och sen fick vi skicka hem två barn. Har spritat handtag och leksaker för att undvika värsta smittan...Håll tummarna för att jag klarar mig!


Har dessutom tagit en promenad på mitt nya område för att inte känna mig helt "lost in space".


God Natt! 

Av Ines - 9 januari 2008 22:31

I går fick jag ett sms som gjorde mig superledsen. Men idag slog det mig: Jag kommer knappast att sakna avsändaren i framtiden...vem vill ha taskiga sms? Inte då jag!

Av Ines - 8 januari 2008 17:54

Verktyg.

Har varit och investerat i lite verktyg idag. Hade ett skriande behov av en riktig stjärmejsel och nu har jag en. Fick på köpet med en hammare och nån tång oxå.

Bra kvinna reder sig själv!

Av Ines - 6 januari 2008 23:31

Åh, så fantastiskt trött jag är på att flytta! Eller bära saker rättare sagt. Nu gör sig min gamla krigsskada påmind! Tja, det är ju ändå tur att resultatet blir bra så småningom. Har dessutom blivit medveten om böcker jag inte hade en aning om att jag ägde! Wow!


Ska komma igång att läsa dem så fort flytten är klar. Nu ska jag dessutom börja jobba oxå. Trodde jag inte men det ringde i fredags. Lite skönt att det bara är mitt över dan!


Har inte gjort nån slutsummering av 2007 eller förhoppningar inför 2008. Kanske för att jag inte riktigt hängde med där på sluttampen? Blev full rulle med flytten... Största förhoppningen inför 2008 är nog ett riktigt jobb under ordnade former.


God Natt! 

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards