Alla inlägg under juli 2009

Av Ines - 22 juli 2009 07:17



Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat.


Källa: Nalle Puh

Av Ines - 21 juli 2009 23:30

Jag ger en arg Bamse



till den okända människa som inte törs/kan föra en vettig dialog med mig. Som väljer att kalla mig störd och i behov av hjälp när jag har en åsikt som inte överenstämmer med hans åsikt.


Jag kommer aldrig att tycka som du men det gör mig absolut inte till en sjuk människa. Du kommer aldrig att få mig att tycka som du tycker.


Jag önskar att någon som känner dig kan ge dig en livstidspremunation på Bamse.

Av Ines - 21 juli 2009 22:11


Det blev bilbingo i kväll.


Ingela hade till och med laddat med popcorn.




Brickor, godis, popcorn...

Nu är det bara bingo som saknas!


Haha, när Ingela äntligen fick bingo blev hon så stressad och till sig. Vad händer? Bilen gör ett skutt, jag håller för ögonen och DUNK! Ingela krockar med bilen framför, popcorn och brickor far runt i bilen.


Men nädå, bortsett från att Ingela missade 500 kronor så blev det bara en liten byngla i den andra bilen.


Just nu känns det väl som:



Ridå! Aldrig mer!


Men vi får väl se. Det är en vecka till nästa gång....

Av Ines - 20 juli 2009 22:27

Spela yatzy som schack? 



Nä, det finns de som redan på måndag spelar bort lönen som kommer på fredag!

Av Ines - 20 juli 2009 21:40

Jag konstaterade i lördags att från glädje till sorg är steget inte långt. Fick dagens roligaste samtal på lunchen. Nu i kväll ringde barnens pappa och berättade att barnens farmor gått bort.


Åh, vad jag blev ledsen. Även om det var en pärs att se hennes kippande efter luft i lördags, så blir det ändå så definitivt slut när dödsbudet kommer.


Kan man överhuvudtaget förbereda sig för döden? Det här var ju absolut inte oväntat eller konstigt, men likafullt så kommer känslan: Men inte nu....


Jag kan bara väldigt tacksamt konstatera att jag är glad att jag hann dit, att jag hann få ett sista samtal med henne.


God kväll!

Av Ines - 20 juli 2009 21:35

Vila i frid.


Så har det värsta hänt. Barnens farmor finns inte mer. En sorglig, märklig och konstig känsla.


Vårt liv, en vindfläkt, en saga, en dröm....

Av Ines - 19 juli 2009 23:15

Fick se Christoffers nya cykel.



Johan på väg att dra iväg med den....


Nä, du kan vara lugn Christoffer! Den står kvar på ditt rum. Vi bara vände på den ett tag för att jag skulle få se den.

Av Ines - 19 juli 2009 23:12

Även Henry, Johan och Christoffer har fått kort från Paris. 



En bild på Triumfbågen till dem.


Himla mäktigt hur det byggt den, egentligen.

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards