Alla inlägg under juli 2009

Av Ines - 19 juli 2009 23:06

Tänk att det var ett år sedan? Nu ska jag inte glömma att ta dom med mig...igen.


Stenarna är tillbaka!

Av Ines - 18 juli 2009 23:02

Åh, så himla annorlunda att vara i stugan på sommaren!



Det tog ett tag innan jag kom på vad som "fattades"....

Granen är borta...och busken också....Klart det blev ljust och jättefint. Sen har föreningen ochså röjt undan en hel del. Nu syns vattnet igen. När gjorde vi det senast? På 70-talet?

Men sen blev det "dagens goda gärning".



En tur till Kalix sjukhus och hälsade på barnens farmor.

Nä, det kändes superjobbigt. En sån påminnelse om var min egen familj befann sig för fyra år sedan.

Jag fick faktiskt pruta på kiosken! Himla gulligt, tyckte jag. Jag stod och velade om hon skulle ha nån ork till att läsa. Hade tagit med kameran för att visa bilder. Nja, hade inte uppdaterats om att hon inte ser nånting. Så det blev ju lite dumt. Men tur för mig att jag kunde läsa i alla fall. Hon var ju så svag, så en stor del av tiden sov hon....men jag tror hon uppskattade att jag kom.

För min egen del kändes det i alla fall bra att ha passerat förbi. Nu kan jag bara hålla tummarna för att det löser sig på bästa sätt för henne.

Fick middagsbesök i stugan. Men sen tog jag och Eva en sväng ned till bryggan för att spana in syrrans nya...



.....båt.

Ny och ny, den är väl begagnad men väldigt söt. Om man nu kan säga att en båt är söt?

God kväll!

Av Ines - 17 juli 2009 22:45

De "riktigt seriösa" spelar 



strategispel på lunchen.


Såg lite svårt ut.....

Av Ines - 17 juli 2009 22:38

Kennet hade haft godheten att bjuda in oss på palt. 



Efteråt serverades Etiopiskt kaffe enligt konstens alla regler.Blev visning från Etiopien-resan också.


Är det det här som kallas palt-koma?

Sen blev det till att fara till stugan för att sova. Mätt, nöjd och belåten.

God kväll!

Av Ines - 16 juli 2009 23:04

Det finns mycket som talar för att jag drar mot Norrbotten i morgon. Lite tar det emot, men kanske det enda som funkar. Vad är det man brukar säga: Sent ska syndaren vakna? Har kollat och tänkt till och schematekniskt hinner jag inte upp, om jag inte far i morgon.


Sista helgen i juli skulle ju kunna vara perfekt, men då händer det ju grejer här. Isak fyller år och Erika har aviserat om kalas bla. Fast det skulle ju vara lämpligt att hämta hit grabbarna också. Men borde ju börja förbereda utflytt från Joakim då....Så vi kan dra iväg på tisdag som det är tänkt.


Sen finns det tråkigheter på hemmaplan som gör att det kanske vore lämpligare att befinna sig där än här. Tja, mycket nu helt enkelt och ALLT kan jag inte sätta som prio ett.


God kväll!

Av Ines - 16 juli 2009 22:58

I morse började jag tidigt. Inte först, men tidigt. Mina kollegor trodde jag kommit fel tid. Kollade och upptäckte: Shit, det är jag som går till halvfem! Men hur kunde det bli så fel? Kollade dagen före och blev än mer förvirrad.


Jag kunde ta att jag sett fel på schema, men vad gjorde jag igår? Enligt schemat hade jag börjat sju. Näää, jag hade ju besiktat bilen tjugo över. Precis när jag tänkte gå och sätta mig i personalrummet och invänta rätt tid kom jag på felet! Jag hade spanat in Charlottes rad, inte min egen...Då stämde världsordningen igen.


God kväll!

Av Ines - 16 juli 2009 22:50

När man talar om trollen så dyker de upp är ett välkänt uttryck.

Hann inte mer än få beröm, så slog bloggtorkan in även på min blogg:


http://katla.webblogg.se/2009/july/femtonde-juli-tvatusennio.html


God kväll!





Av Ines - 16 juli 2009 22:32


Hade läsvilan på jobbet idag. 



Haha, den här har man ju läst åt pojkarna också....

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards