Alla inlägg under juli 2009

Av Ines - 9 juli 2009 22:49

Det är kul med besök. Det är kul att surra halva natten. Men det var mindre kul att resultatet blev en försovning! Det gick mäkta fort i morse. Måste ha slagit nytt hastighetsrekord i "att bli färdig fort" ?


Nä, sängen nästa nu.


God Natt!

Av Ines - 9 juli 2009 22:42

Det var uppenbart ett misstag att inte följa med på Zetas. Det fanns de som köpte:



En ljusslinga. Himla fint! Men det kommer ju nya chanser....

Av Ines - 9 juli 2009 21:42

Jag blev mäkta förvånad när jag var och gjorde en insats i min lägenhet. Det tog ett tag innan jag kom på det.



Ser ni felet?


Precis! Vem sjutton har snott mina utemöbler!?!


Eller mina, jag hade ju hunnit ge dom till Joakim men inte hunnit leverera dom. Men det betyder inte att det var ok att ta dem....


Än mer förbannad blir jag när jag bara några uteplatser bort ser ett bor med två stolar. Bara två? Har ett svagt minne av att Jysk sålde dem som paket med Ett bord med fyra stolar, eller? Jag har två kvar på insidan. det kändes lite misstänkt.


Funderade på att ringa på och fråga om de ville stjäla de sista oxå. Men näää. Det är ju inte säkert att detvar mina.


Men till de som tagit Joakims möbler:

Må det ALLTID regna på er uteplats!

Av Ines - 8 juli 2009 21:57

En aningens lugnare dag på jobbet, vi kunde gå ut. Men lite kalabalik när det blev sjukskrivning i personalgruppen. Dessutom rasar det in fler barn än beräknat och som grädde på moset har kocken spisförbud! Dvs, han får inte använda spisen eftersom det droppar in från taket och det hamnar i grytorna....


Men dagens glada överraskning stod nog ändå Petter för. Han var på väg hem genom Sverige och bad om sovplats i Umeå. Så i natt har jag sovkamrat igen. :-))


God Kväll!

Av Ines - 7 juli 2009 22:37

För ett och ett halv år sedan sa jag: Aldrig mer! Men så gör jag det igen? Än en gång står jag och skrubbar ren en lägenhet för flyttning. Inte det roligaste att roa sig med en tisdag-kväll men snart (?) är det klart.


Så jag tror jag låter bli att säga aldrig mer, trots att jag är riktigt supernöjd med min nya lägenhet.


God kväll!

Av Ines - 7 juli 2009 22:32

I detta fantastiska regnväder hade jag familjen på vägarna. Man hade ju kunnat önska dem bättre semesterväder.


Läs mer på: http://www.vk.se/Article.jsp?article=290560#tw_link_widget


Men avundsjuk på att de får vara hos mig och sova i natt? Absolut! Hade gärna gjort dem sällskap. Men de hade godheten att plocka med sig en del av det som flyttfirman missade. Dusckanten, diskstället....så det kommer att vara ytterligare färdigställt när jag återvänder.


God kväll!

Av Ines - 7 juli 2009 21:26

Det är mycket som varit kaos på sommarverksamheten. Det här är väl nåt som varit mindre kul att se:



En fläskängel i köket.


Blää! Vad äckligt!

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards