Alla inlägg under juli 2009

Av Ines - 28 juli 2009 22:49

På lördag blir jag officiellt "en 08". Känns lite konstigt. Men framförallt ovant. Självklart lite sorgligt också....Men på riktigt rent fysiskt så lämnar jag Umeå på tisdag. Himla skönt att ha med sig ungdomarna!


God kväll!

Av Ines - 28 juli 2009 22:43

Spanade in hos en bloggare som besökt min sida. Kunde inte låta bli att räkna ut mitt BMI.


Räkna ut ditt BMILängd i centimeterBMI = Kroppsvikt /( Längden * Längden) = kg/m*mKroppsvikt i kgBMI23.1

Ungefärliga gränser för vuxna: UnderviktigIdealviktÖverviktFetma< 1919-2526-30> 30

Utförligare BMI-tabeller finns här.


Disclaimer:
Som alltid då man räknar ut personliga värden utifrån
matematiska formler ska man ta det hela med en nypa salt.
Se alla svar som indikation och inte som någon absolut sanning.
Glöm inte bort det sunda förnuftet!


Jaha, ingen fara på taket än i alla fall. Men jag hoppas på att jag har träningskort som löneförmån på mitt nya jobb. Har fortfarande ambitionen att klå Agneta på tjejmilen nån gång.


God kväll!

Av Ines - 27 juli 2009 22:26

Har börjat få lite panik om allt ryms när jag drar iväg. Vi blir ganska många i bilen. Två fler än jag räknat med....Dessutom blev fler grejer kvar, pga olika omständigheter. Antagligen kommer det att lösa sig på nåt sätt. 


 Kan ju lugnt säga attden här:



tillhör en av de minst prioriterade lådorna. Det är mycket som talar för att jag snyggar till den och ställer den i Joakims städskåp.


God kväll!



Av Ines - 27 juli 2009 22:00


Hat varit på första kalaset (den här veckan), i eftermiddag. Alexandra kom före lilla Isak, även om det inte borde ha blivit så. Inte om man utgår från beräknad tid. Men babysar har ju en förmåga att komma när det är dags!




Present från farfar.


 


Självklart tårta!


Ett nytt sätt att hantera presenter på....nu kommer jag högre upp!


Absolut favoritpresenten! Bamselådor, presentkort, Polarn och Pyret-kläder...släng er i väggen. Den här var kul! Dessutom kan jag trycka på näsan själv.



Personligen gillade jag den här. Någon har varit riktigt förutseénde.


Jodå, visst blev hon ordentligt firad i dag. Det måste ju vara perfekt att fylla år på lönedag? Själv har jag ju lyckats med den bedriften två gånger.


God kväll!

Av Ines - 27 juli 2009 20:38

Godstart.se är Sveriges första startsida där allt överskott går till välgörenhet. Den är helt gratis att använda, men varje gång du öppnar sidan eller klickar runt på den så samlar du in pengar. Det är sidans annonsörer som står för notan – så det är alltså gratis välgörenhet. Om du lägger upp dig som användare kan du hela tiden följa hur mycket pengar just du samlat in och du kan själv välja till vilken organisation som pengarna skall skänkas.

 **********************************************

Här finns webbplatsen: http://www.godstart.se

Byt startsida – gör världen bättre

**********************************************

Av Ines - 27 juli 2009 06:23

Grattis Alexandra!



1år idag.


Tänk vad fort tiden går...du har ju blivit riktigt stor nu.

Av Ines - 27 juli 2009 06:02

Nu går vi in på sista veckan av sommarverksamheten. Fyra veckor som har gjort de flesta av oss:



Mycket har strulat, vi har tvingats öppna upp en avdelning till, tagit in fler vikarier. Det är ju bara att hoppas att det blir någon form av utvärdering som ansvariga tar till sig och drar lärdom av till nästa år.


Ha en bra dag!

Av Ines - 26 juli 2009 20:58

Äntligen, äntligen.......



Min lägenhet är inte bara tom, nu är den städad också!


Free at last. Detta har verkligen varit en flyttstädning seg som sirap. Mycket som har stört, bla att jag for upp till Norrbotten. Ett sommarjobb som sugit musten ur oss mm mm.


Men nu är det klart (bortsett från ett fönster som jag harmligt nog får be Bostadens vaktmästare om hjälp med)


La mig i soffan hos Joakim med en dånande huvudvärk. Höll nästan på att somna då jag fick en pling om att vännerna tänkte äta på indisk resturang. Kanske kan det hjälpa med mat?


Njet, så det var bara att lägga sig och hoppas att en god natts sömn gör underverk.


God Natt!

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards