Direktlänk till inlägg 20 januari 2008

Nu kom sorgen?

Av Ines - 20 januari 2008 23:12

Hur lycklig som helst för att äntligen ha tagit min flytt till vägs ände, lycklig för att jag fixade att baxa ut pappas skrivbord, trots att jag var själv. Då kom det stora vemodet in (oj, blev en sångtext plötsligt). Jag kände mig superledsen över flytten, att lämna min lägenhet och plötsligt kom det upp vad Stefan och Maja sa när jag flyttade in: Den här får du aldrig flytta ifrån!


Nä, hade ju inte tänkt det heller, men nu var det pengarna som styrde. Utan fast tjänst blev det ohållbart med den hyran. Jag hoppas det ger sig när jag lyckas komma iordning i mitt nya hem. När jag känner att lönen räcker till mer än att bara bo...Får väl leva med ledsenheten ett tag. 


Sängen nästa och tidigt upp i morgon! Har jobb på samma ställe i veckan.


God Natt! 

 
 
Ingen bild

Katrin

21 januari 2008 07:41

Jag tycker din lägenhet är väldigt trivsam! Tänk så centralt, klinkersgolv i toaletten; det har inte jag! ;-) Sen behöver du kanske inte någon som ligger o spyr i ett hörn men..

 
Ingen bild

Ines

21 januari 2008 17:01

Haha, nån som ligger och spyr i ett hörn är INGENTING mot för hur det är nu!!! Flyttkartonger på varje tom yta....vart jag än vänder mig...oj, en flyttkartong...

Men jag har en plan...TVÅ Billybokhyllor kommer att sanera ett antal flyttkartonger, samt ett gäng lådor från claesolsson att stapla ovanför garderoberna...voila! Inga flyttkartonger kvar!! Hur smart är inte jag!!

 
Ingen bild

Katrin

22 januari 2008 13:04

Jag trodde du skulle skaffa en loftsäng ca 140 cm bred. Inte för att sova i, utan mer som en slags övervåning att lägga grejer på.. det fungerar min säng som ibland.. hi hi

 
Ingen bild

Ines

23 januari 2008 21:47

Näru, efter bokhyllorna kommer det nog stå väldigt still på investeringsfronten ett bra tag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ines - 17 januari 2013 19:57

Har klippt håret idag i  min nya hemby. Nöjd med resultatet.   ...

Av Ines - 17 januari 2013 19:51

Vem känner inte igen sig?   http://fredrik.cafe.se/mina-ursakter-for-den-sparsamma-blogguppdateringstakten/   ...

Av Ines - 12 januari 2013 18:34

Nu har jag sett byns skidspår! Blir onekligen sugen att fixa nya skidor...       Hur fina som helst.       Dubbelspår med gott om plats.    ...

Av Ines - 12 januari 2013 18:27


Vissa människor ska som bara finnas. De har funnits alltid. Men så kommer budet att vår förre partiledare:       Lars Werner gått bort.      Jag önskar inte livet ur någon, men hade kännts mer logiskt med CH Hermansson.... ...

Av Ines - 12 januari 2013 18:20

Jag kan bli galen på alla dessa val...elavtal, mobil, telefonabbonemang, internetuppkoppling... När jag flyttade upp igen så fattade inte jag att jag kunde tagit med mitt avtal.   Nä, jag hamnade på nåt dyrt tillsvidareavtal! Men det lokala elbol...

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards