Alla inlägg under december 2008

Av Ines - 19 december 2008 23:08

En viktig grej i jultider är att ha omslagspapper: 
 Det här var ju snyggt!

 Adresslappar är oxå bra...

 ...som slutfinish: ett matchande snöre.... Japp, sen kan man häva sig ut och shoppa loss!

Av Ines - 19 december 2008 16:20

Min blogg har än en gång visat sig vara"magisk". Självklart blev detlångdans om än inte med hela skolan. Men der räckte gott med de barn vi hade. I eftermiddag bär det av mot Luleå! (ryktet säger att vänliga själar börjat förbereda min ankomst)

Av Ines - 18 december 2008 23:03

Åh, vad jag verkligen avskyr de dagar jag är på gränsen till att försova mig. Finns det nåt värre än det? Stressa på morgonen är absolut inte min grej. Jag frågade på lunchen mina kollegor om de någonsin varit i Hemavan. Oh, ja! Ska du dit? Nja, i alla fall funderar jag på det. Jamen gör det. Du har ju all shopping att se fram emot....Shopping? Jag fattade ingenting. Jaa, ICA och macken är ju garanterat öppet....Sen skrattade de hysteriskt åt sig själva. Himla kul att det bara är fem timmar mellan mig och mitt jullov. Ett jullov som kommer att kännas helt ok med dagens glada besked. Mindre kul var att höra hur det gått för mina vänner husköparna. Vattenskada i källaren så här lagom till jul. Nä, det lät absolut inte som en God Jul. Har ägnat kvällen åt paketinslagning. En trivsam grej, men jag har som inte fattat det här än. Det gick som aningens för fort. God Natt!

Av Ines - 18 december 2008 21:31

Min blogg måste vara magisk? Jag skrev ett inlägg om vad jag önskar i julklapp. Vad händer? Nu har jag jobb fram till sportlovet! Det nya året börjar alldeles lysande bra.... God kväll!

Av Ines - 18 december 2008 21:24

Räkpaj a la Johanna.
Pajdegen:

100 g smör
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
2 msk vatten

Gräddas i 225 grader i ca 15 minuter.

När pajdegen har gräddats är det dags att göra smeten som ska vara ovanpå.

1 burk liten creme fraiche
1 liten philadelfiaost
½ hackad rödlök
Gegga ihop ingredienserna och lägg det ovanpå pajskalet.

Dekorera med räkor och avocado
Pajen ska serveras kall!!

Av Ines - 17 december 2008 23:27

Fick ett himla kul förslag ikväll. Fira nyår i Hemavan!
   Absolut nåt att sova på....

Av Ines - 17 december 2008 22:25

Nu har vi kommit fram till att vi ska leka jullekar på fredag....med mig som lekledare..som de så käckt sa: Du är väl proffs!  Nja, får snudd på hjärnsläpp men det börjar väl lossna aningens nu.  Jag kan iaf räkna upp: Små grodorna, räven raskar över isen och raketen. Räven raskar kan man ju dessutom köra i flera versioner. Men jag vet att jag var på ett vick förra året där de var så himla duktiga. För att inte tala om den kringelikrok vi dansade uppe i Luleå på en skola.  Vi befiner oss ju på en fantastiskt stor skola med rundgång så egentligen skulle jag väl vilja se hur vi dansar långdans med ALLA barn...  Risken är väl att vi skulle hamna vilse då? Nä, får väl börja tralla på:
  

Av Ines - 17 december 2008 20:21

Det kom ett mail med goda råd:  Hoppas du inte stressar alltför mycket inför jul?

Här följer några enkla råd du kanske kan ha nytta och glädje av?

•    Definiera vad som verkligen är viktigt inför och under julen.
•    Försök att sänka tempot redan innan jul så att du inte är alldeles slut den 23:e. Då kan du förmodligen njuta mer av julen och behöver inte två dagar bara till att varva ner.
•    Prata gärna med dina nära och kära om vad de och du har för förväntningar.
•    Ofta är det förväntningarna inför julen som skapar problem. Du kan naturligtvis inte släppa alla förväntningar, men var medveten om att de ofta inte slår in så slipper du bli upprörd över det.
•    När du står i den långsamma julklappskön: fråga dig om du kan påverka situationen. Kan du inte det, släpp den och försök istället att koppla av. Till exempel genom att  koncentrera dig på andningen, prova att sätta en hand på magen och följ andningen.
•    Stanna upp ofta under julen och njut ordentligt av all smakrik julmat och dryck. Titta på maten, ta en tugga i taget och smaka ordentligt på den. Och gör bara det. Njut av utseende, smak och doft…

Och vill du ge bort en ”mindful” present i julklapp rekommenderar jag dubbelcd´n Mindfulness för nybörjare med de korta 10 minutersövningarna.
http://www.mindfulnesscenter.se/ Vi kan leverera så att du får ”klappen” innan jul om du beställer senast fredag kl 16.00

Med varm hälsning och God Jul och Gott Nytt År

Önskar,
Ola

http://www.mindfulnesscenter.se/ 

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards