Alla inlägg den 17 december 2008

Av Ines - 17 december 2008 23:27

Fick ett himla kul förslag ikväll. Fira nyår i Hemavan!
   Absolut nåt att sova på....

Av Ines - 17 december 2008 22:25

Nu har vi kommit fram till att vi ska leka jullekar på fredag....med mig som lekledare..som de så käckt sa: Du är väl proffs!  Nja, får snudd på hjärnsläpp men det börjar väl lossna aningens nu.  Jag kan iaf räkna upp: Små grodorna, räven raskar över isen och raketen. Räven raskar kan man ju dessutom köra i flera versioner. Men jag vet att jag var på ett vick förra året där de var så himla duktiga. För att inte tala om den kringelikrok vi dansade uppe i Luleå på en skola.  Vi befiner oss ju på en fantastiskt stor skola med rundgång så egentligen skulle jag väl vilja se hur vi dansar långdans med ALLA barn...  Risken är väl att vi skulle hamna vilse då? Nä, får väl börja tralla på:
  

Av Ines - 17 december 2008 20:21

Det kom ett mail med goda råd:  Hoppas du inte stressar alltför mycket inför jul?

Här följer några enkla råd du kanske kan ha nytta och glädje av?

•    Definiera vad som verkligen är viktigt inför och under julen.
•    Försök att sänka tempot redan innan jul så att du inte är alldeles slut den 23:e. Då kan du förmodligen njuta mer av julen och behöver inte två dagar bara till att varva ner.
•    Prata gärna med dina nära och kära om vad de och du har för förväntningar.
•    Ofta är det förväntningarna inför julen som skapar problem. Du kan naturligtvis inte släppa alla förväntningar, men var medveten om att de ofta inte slår in så slipper du bli upprörd över det.
•    När du står i den långsamma julklappskön: fråga dig om du kan påverka situationen. Kan du inte det, släpp den och försök istället att koppla av. Till exempel genom att  koncentrera dig på andningen, prova att sätta en hand på magen och följ andningen.
•    Stanna upp ofta under julen och njut ordentligt av all smakrik julmat och dryck. Titta på maten, ta en tugga i taget och smaka ordentligt på den. Och gör bara det. Njut av utseende, smak och doft…

Och vill du ge bort en ”mindful” present i julklapp rekommenderar jag dubbelcd´n Mindfulness för nybörjare med de korta 10 minutersövningarna.
http://www.mindfulnesscenter.se/ Vi kan leverera så att du får ”klappen” innan jul om du beställer senast fredag kl 16.00

Med varm hälsning och God Jul och Gott Nytt År

Önskar,
Ola

http://www.mindfulnesscenter.se/ 

Av Ines - 17 december 2008 20:00

Hur kunde jag somna till denna fantastiska film?
  God kväll!

Av Ines - 17 december 2008 06:33

Oj, upptäckte först nu att jag blivit utmanad....

Tre hårda klappar:
1) Ny bil.2)Cuttlebug.3) Ny dator. 
Tre mjuka klappar:
1) Nya jeans2) Soffa3) Städerska (dom är väl mjuka, right?)

Tre viktiga klappar:
1) Ett jobb.2)Ett jobb
3) Ett jobb. Vem ska då jag utmana?? Får väl bli Katrin och Urban då. De enda med blogg som jag känner...

Av Ines - 17 december 2008 06:10

Får hemlängtan när jag läser tidningen på nätet och ser detta bildspel. Inte för att jag är från Avan, men det kändes väldigt hemma ändå. Blir ju bara lite fundersam. Är det så mycket snö där nu?  Bildspel.  Avan - årets by Ha en bra dag!

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards