Alla inlägg den 2 december 2008

Av Ines - 2 december 2008 22:51

Japp, absolut min dröm....

Av Ines - 2 december 2008 22:45

Hittade ett småkul test, men blev fundersam på svaret? Vadå 24 rätt av 40 möjliga?? Det som är rätt för mig måste väl rimligen vara 40 rätt för mig, även om jag inte svarat som reportern?
 Du fick 24 rätt av 40 möjliga

21-30p Du är fylld av lust men har din passion under kontroll!
Du är kär, glad och lycklig, men du lider inte. Nyförälskad eller bara skönt harmonsisk med din partner. Varje dag är en fest, du vaknar med ett leende på läpparna och du somnar saligt vis om en lika underbara morgondag. Det här stadiet kan hålla i sig dagar, veckor eller till och med månader och år om man har tur - men för det mesta är det mest akuta luststadiet över efter när nyhetens behag lagt sig och man blivit mer säker på sin partner och när kärleken förbyts tills ett mer lunkande tempo. Men njut så länge det varar.

Av Ines - 2 december 2008 22:34
Click to Mix and Solve

Av Ines - 2 december 2008 22:04

Det straffar sig att sticka ut hakan! I går sa jag att det är väl inga problem att börja sju när man vet om det. Tänkte till och med ta bussen till jobbet. Ha, jag vaknade först tjugo över sex.... Men när jag kom till jobbet tre minuter sen så fanns det inga barn. Så då hann jag ju vakna till innan det var dax att vara trevlig. Fick en inbjudan till julfika men var trist nog redan inbokat på annat. God kväll!

Av Ines - 2 december 2008 21:28

  Alla barn har rätt till en vit jul!

Vit Jul är en rikstäckande kampanj för barnens rätt till en julhelg utan alkoholpåverkade vuxna.

Vi samlar in löften från vuxna som lovar att inte dricka alkohol under julafton, juldagen och annandagen. På så sätt gör vi tillsammans julen vitare för barnen. Du som inte träffar några barn under julen kan skriva på ett löfte av solidaritetsskäl.



Skriv under på kampanjsidan: http://www.vitjul.com



385 000 barn växer upp med föräldrar med riskfyllt drickande. Alkoholkonsumtionen är på en hög nivå i samhället, och det slår hårt mot barnen. Genom att skriva på ett löfte om vit jul, kan du vara med och göra julen bättre för barnen runt dig.

Förra året fick vi in 11 000 namnunderskrifter - nu satsar vi på 20 000!

Varje insats behövs och gör skillnad, så var med och stötta kampanjen du med. Gå in och skriv under via hemsidan www.vitjul.com. Där kan du även tipsa andra om kampanjen, köpa skraplotter för att stödja kampanjen ekonomiskt och mycket, mycket mer.


Vit Jul är en kampanj som drivs av IOGT-NTO-rörelsens fyra förbund: IOGT-NTO, Ungdomens Nykterhetsförbund, IOGT-NTOs Juniorförbund och Nykterhetsrörelsens Scoutförbund.
Website: http://www.vitjul.com

Av Ines - 2 december 2008 15:22

Nä, det här kändes inte som ett julmysigt reportage! Att det dessutom är skrivet av en småbarnsförälder (rätta mig om jag har fel) gör ju saken än värre.... Läsarna får tips om en glögg i juletid. En alkoholhaltig sådan. Det hade väl varit ok. Men varför i jösse namn lägga in en bild på kocken som hänvisar till sin treåriga dotter! Samt en bild med ett barn på.  Ge ALLA barn en VIT jul.   http://www.nsd.se/helgbilagan/artikel.aspx?ArticleID=4214960

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards