Direktlänk till inlägg 17 december 2008

Stressa inte i juletid.

Av Ines - 17 december 2008 20:21

Det kom ett mail med goda råd:  Hoppas du inte stressar alltför mycket inför jul?

Här följer några enkla råd du kanske kan ha nytta och glädje av?

•    Definiera vad som verkligen är viktigt inför och under julen.
•    Försök att sänka tempot redan innan jul så att du inte är alldeles slut den 23:e. Då kan du förmodligen njuta mer av julen och behöver inte två dagar bara till att varva ner.
•    Prata gärna med dina nära och kära om vad de och du har för förväntningar.
•    Ofta är det förväntningarna inför julen som skapar problem. Du kan naturligtvis inte släppa alla förväntningar, men var medveten om att de ofta inte slår in så slipper du bli upprörd över det.
•    När du står i den långsamma julklappskön: fråga dig om du kan påverka situationen. Kan du inte det, släpp den och försök istället att koppla av. Till exempel genom att  koncentrera dig på andningen, prova att sätta en hand på magen och följ andningen.
•    Stanna upp ofta under julen och njut ordentligt av all smakrik julmat och dryck. Titta på maten, ta en tugga i taget och smaka ordentligt på den. Och gör bara det. Njut av utseende, smak och doft…

Och vill du ge bort en ”mindful” present i julklapp rekommenderar jag dubbelcd´n Mindfulness för nybörjare med de korta 10 minutersövningarna.
http://www.mindfulnesscenter.se/ Vi kan leverera så att du får ”klappen” innan jul om du beställer senast fredag kl 16.00

Med varm hälsning och God Jul och Gott Nytt År

Önskar,
Ola

http://www.mindfulnesscenter.se/ 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ines - 17 januari 2013 19:57

Har klippt håret idag i  min nya hemby. Nöjd med resultatet.   ...

Av Ines - 17 januari 2013 19:51

Vem känner inte igen sig?   http://fredrik.cafe.se/mina-ursakter-for-den-sparsamma-blogguppdateringstakten/   ...

Av Ines - 12 januari 2013 18:34

Nu har jag sett byns skidspår! Blir onekligen sugen att fixa nya skidor...       Hur fina som helst.       Dubbelspår med gott om plats.    ...

Av Ines - 12 januari 2013 18:27


Vissa människor ska som bara finnas. De har funnits alltid. Men så kommer budet att vår förre partiledare:       Lars Werner gått bort.      Jag önskar inte livet ur någon, men hade kännts mer logiskt med CH Hermansson.... ...

Av Ines - 12 januari 2013 18:20

Jag kan bli galen på alla dessa val...elavtal, mobil, telefonabbonemang, internetuppkoppling... När jag flyttade upp igen så fattade inte jag att jag kunde tagit med mitt avtal.   Nä, jag hamnade på nåt dyrt tillsvidareavtal! Men det lokala elbol...

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards