Alla inlägg under december 2008

Av Ines - 8 december 2008 22:20

De som verkligen känner mig vet hur mycket jag uppskattar julen. Inte den hysteriska, med panik-köp av julklappar. Nä, det ska vara stillsamt och ljus, snö, julgran, mat, Kalle Anka och umgås med familjen. I dag har jag bestämt mig! Om ingen bokar in något jobb så drar jag till Luleå på fredag den 19 december mitt på dan... så får jag se om jag börjar värma upp stugan redan då, eller? Blir iaf kvar till ungefär 28december för 29 0ch 30 så jobbar jag. Har kommit fram till att tar jag med mig adventsstjärnan och adventsljusen och fixar lite julmat så blir det en Bullerby-jul! Blir ju stora tabberaset på själva julafton förstås med grabbarna, mamma mfl. Men sen drar jag tillbaks till böckerna, filmerna mm mm. Får jag skogsnoja så har jag ju släkten runt hörnet! Åh, jul nu....
  

Av Ines - 8 december 2008 07:24


 Jobbfrån idag och terminen ut....

Av Ines - 7 december 2008 22:43

Trött efter en intensiv helg i Luleå. Himla mysigt och trivsamt. Till alla er som jag inte hann med: 


 Förlåt, men det är dessa grabbar som haft prio 1 i helg. Det slog mig på hemvägen att egentligen skulle jag vilja åka upp och bara meddela folk var jag befinner mig. Så är det upp till alla andra att flänga runt. Själv tycker jag att det kan räcka att jag faktiskt rest 54 mil tor, så att få vara still under helgen skulle inte vara helt fel? Nåja, nu blev det ju ett flängande på gymnasiebyn för det var ju det som var grejen med helgens resa. God kväll!

Av Ines - 7 december 2008 21:42

Andra advent idag:
  Tände ljus när jag kom hem.

Av Ines - 6 december 2008 23:19

Har varit på Öppet Hus i Gymnasiebyn idag.
Hur kul är det inte att få se: 
 
 
 
 Kiruna-rieska tillverkas?
 
 
 
De gjordes glass på Natur-programmet (tror jag).


 
 
Hotell och restaurang-programmet bjöd på salladsbuffé.

 
 
Fanns även utrymme för välgörenhet. T-shirtar till förmån för WWF.


  Livsmedelsprogrammet igen! Klart de kan baka sig till Shweiz med såna här kreationer.    
Hann med att se Stadsparken också!
  Kunde inte låta bli:
 

 Bron till friheten! Tja, förhoppningsvis så kommer jag få se Christoffer vandra nedför denna som:


 
student om tre terminer till. 
Här är det 2007 års upplaga av Et3C som går ned.
 
 God kväll!

Av Ines - 6 december 2008 22:36

Har i helgen fattat att yngsta sonen är på väg till Schweiz! Inte snart, men klassen ska göra en studieresa våren 2010. Så under helgens öppet hus sålde de:  pepparkaks-hjärtan med glasyr för att finansiera resan. Kommer bli fler sådana aktiviteter, så håll utkik! God kväll!

Av Ines - 6 december 2008 22:16

Fick vara med om jubileum i helg! 

Med en:

 

 modell: ÄNNU STÖRRE firade Katrin och Kjell 14 år!! 


Äktenskapsförmedlare:JAG!  (tar på mig skulden så länge de är lyckliga....)

Click here to get hot comments and graphics...Myspace Hot Christmas Comment Graphics

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards