Alla inlägg under december 2008

Av Ines - 9 december 2008 20:48
Click to Mix and Solve

Av Ines - 9 december 2008 19:30

Har lite käckt sagt att: Självklart jobbarjag om det behövs! Är det nu jag ska få äta upp det? Har blivit uppringd iaf tre gånger nu när jag hat jobb...vad vill dem? Jobb under julhelgen? Läge att ringa upp? Blir ju lite lat när jag fått en så briljant plan. Det är skillnad att fira jul en dag eller sju! God kväll!

Av Ines - 9 december 2008 19:28

Visst är det behändigt med promenadavstånd till jobbet, men jag kan ju sakna lugna favoriter!

Av Ines - 9 december 2008 07:29

Hade varit kul att hinna hit..... http://www.vk.se/Article.jsp?article=236635 Ha en bra dag!

Av Ines - 9 december 2008 07:24

Jag har gjort det igen! Missat att även frisörskolan höll öppet i lördags..... Förra året var det samma sak. *SUCK* Läs mer:http://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?articleid=4415298 Ha en bra dag!

Av Ines - 8 december 2008 23:21

Obegränsande drömmar inför 2009

En dag kom en människa upp till himlen, precis så som det sker för alla någon gång. Hon blev mottagen av änglarna som tog med henne på en guidad tur i himlen. De visade stolt upp himlens alla mirakel men medan de flög fram och tillbaka noterade människan att de alltid flög förbi samma dörr. Till slut frågade hon varför de aldrig stannade vid dörren och vad som fans innanför den. Änglarna tittade lite besvärat på varandra och såg ut som om de inte riktigt visste vad de skulle svara. Till slut svarade en av dem ´´Vi kan inte hindra dig att gå in i rummet men lita på oss - du vill inte gå dit.´´

´´Ok´´, svarade människan men började genast fundera på vad som skulle kunna finnas där inne. Vad kunde vara så hemskt att alla änglar i himlen avrådde henne från att gå in? Människan trodde nog att det var bäst att lita på änglarna, men kunde inte släppa funderingarna på vad det kunde vara. ´´Men´´ sa människan till slut till sig själv, ´´jag är ju bara en människa.´´ Och så tog hon några steg mot dörren. För varje steg hon tog blev hon alltmer rädd och nervös. För hennes inre spelades alla hennes fasor och rädslor upp. Med darrande hand öppnade hon till slut dörren, höll andan och var beredd på det värsta. Men rummet visade sig vara fyllt av de mest underbara saker: ett underbart hus, fin bil, stor glädje, en lycklig och nöjd familj, härliga vänner och rikedom som inte gick att mäta.

Uppfylld av lycka och glädje gick människan tillbaka till änglarna och frågade varför de inte ville att hon skulle gå in i rummet. ´´Det är ju fyllt med det bästa man kan tänka sig i livet!´´ utbrast hon.

Änglarna tittade lite sorgset på varandra och såg sen människan i ögonen och svarade
´´Allt det här var det menat att du skulle ha fått medan du levde på jorden, men du trodde aldrig att du kunde få det.´´

Av Ines - 8 december 2008 23:13
Click to Mix and Solve

Av Ines - 8 december 2008 22:38

Blev brutalt påmind om världen utanför av vikariebanken i morse. Det är inte ofta Gunilla fått väcka mig, oftast är jag redan på G. Men hade jag fattat vilken tur jag hade? Nja, det blev nog uppenbart på eftermiddagen nån gång. Jag har inte bara jobb terminen ut, utan ska dessutom få se Lucia OCH gå julvandring. Inte vilken Lucia som helst utan en blandning från högstadiets samlade förmågor! Tänkte avboka mig från min favorit-skola på onsdag men det visade sig att det inte behövdes. Fick ett 80% vick med lediga onsdagar....så då ringde jag Gunilla och meddelade att jag är tillgänglig nästa onsdag. Då kom nästa glada besked: Vikariebanken är stängd måndag-tisdag före jul. Så det ska mycket till om jag ska få jobb då....Ta ledigt Ines, du jobbar ju jämt var deras förslag. Ok, att det blir obetald semester, men det känns som att det faktiskt är värt det. God kväll!

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards