Alla inlägg under januari 2010

Av Ines - 5 januari 2010 22:43

Det blev som jag trodde. Ganska ok när jag väl är på plats. Idag hade jag kunnat ge ett kungarike för att ha haft med mig kameran...


Har varit på utflykt med Mona till IKEA. En resa som slutade med galen jakt. Fick mig en introduktion till ALLA affärer runt om oxå. Citygross, Rusta mfl mfl.


Haha, jag hade ingen aning om att Mona var så galen i skumtomtar. Därav sightseeingen. Det var inte bara skumtomtar vilka som helst, nä det skulle vara RÄTT skumtomtar oxå.


Jag har också bokat resa till Umeå i slutet på januari.


Har försökt förstå hur jag sparar bilder på min egen dator, men det verkar vara ett evighetsprojekt?



God kväll!


Update:



Det var dessa vi jagade.

Av Ines - 3 januari 2010 16:27

Nu är det nedräkning åt andra hållet. Snart är mitt jullov slut, och jag VILL INTE tillbaka till "storstan".   


Känns jättejobbigt att dra sig hemåt igen. Jag vet att det blir bra bara jag kommer in i vardagslunken igen. Men just nu känns det bara som: Stoppa tiden!


Ha en bra dag!

Av Ines - 3 januari 2010 16:19

Ibland är det svårt....



att bestämma sig.


Vad är trevligast? Sällskapet, mackorna eller tekopparna? Eller tesmaken?


Ja, det var nog alltihop sammantaget. Räkmackor med te med Johans nya te-muggar.

Av Ines - 1 januari 2010 20:42

Har jag nu gjort en resumé, så får jag väl fortsätta traditionerna!


Blir inte samma kategorier, men vad gör det?


Årets snällaste:



Johan!


Han hjälpte inte bara mig att flytta, sen reste han till Malmö och hjälpte Stefan till Göteborg.


Årets bedrift:



Flytten till Södertälje!

(say no more!)


Årets fest:



Självklart avskedsfesten från Umeå.


Här finns också årets sång, men eftersom inte alla vill vara med på bild blir det bara omnämnt.   


Årets miss:



Ingelas krock på bilbingon.



Årets semester:



Ja, det får väl räknas som semester? Dagarna med grabbarna i Stockholm innan jag började jobba.


Årets present:



Vägkartan från grabbarna på jobbet.


(Gladast blev jag självklart över min GPS men den här var på en annan nivå)


Sen har jag ju också saker som inte kan visas på bild.


Årets stoltaste:


När Stefan kom in på Chalmers.


Årets roligaste:


När jag fick jobb.


(även om det inte känns så nu)




Kanske fyller jag på listan. Känns inte som att den är riktigt fullständig än. Kan ju alla fall konstatera att det varit ett omtumlande år iaf...


God kväll!

Av Ines - 1 januari 2010 19:28

Lycka!



I natt sa Stefan hej då för detta jul-lov. Kändes lite jobbigt. Men sen upptäckte jag att han missat att få med sig hör-lurarna från Johan. Så då hämtade han dem idag innan han tog bussen till Umeå.


Nu blir han där några dagar innan det blir Göteborg igen.


God kväll!

Av Ines - 1 januari 2010 19:21


Nyårsmenyn igår bestod av:



Potatisgratäng med fläskfilé på grönsaksbädd.


Sen upptäckte jag att vi satt på första parkett:



även om min kamera inte hann med!




Men vi hade massor av raketer från 22.30


Som jag sa till pojkarna: Åh, nu är det nån med småbarn som skjuter. (för det är väl bara de som skjuter så tidigt?)

Klockan tolv mullrade det riktigt ordentligt....och allt syntes även om vi satt kvar i soffan. Himla praktiskt.


God fortsättning!

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards