Alla inlägg den 8 januari 2010

Av Ines - 8 januari 2010 22:47

De är utan vatten i centrala Pajala. Lät ju inte allt för muntert. Kul däremot ärju det här:


http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/sverige/elitserien/lulea/article6399026.ab

Hockeymatch på älven! Himla kul idé, tycker jag.

Av Ines - 8 januari 2010 19:46

När vi åkte upp till julfirande hittade jag och pojkarna årets finaste byagran. Bara synd att vi missade att ta bild. Däremot tog vi (jag) en bild från Överkalix:



där vi stannade till för att ta en bensträckare.


God kväll!

Av Ines - 8 januari 2010 19:36

I dag blev det bara jättefel hela vägen. Vaknade för sent, missade att få med mig vantar och mobilen. Mobilen hade jag laddat med Elins nummer utifall mitt passerkort inte skulle funka. Nä, självklart så funkade det INTE.


Shit pommes! Utan möjlighet att ringa, utan vantar och en och en halv timme (i bästa fall)tills nästa person dyker upp....ute var det -15.


I bästa fall för jag hade käckt sagt att: kom när ni kommer. Första barnet kommer ju först sju. Det blev himla drygt att vänta på första barnet i kylan.   


Vilken lycka när första barnet kom! Med tillgång till mobil så ringde vi efter Elin och så tog det bara ytterligare en kvart i kylan innan vi blev insläppta.


God kväll!

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards