Alla inlägg den 29 oktober 2008

Av Ines - 29 oktober 2008 22:19

Tänk att det är så länge sedan?

Läser i AB:s nättidning om:

http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/evafranchell/article3647657.ab


branden i Göteborg. Själv minns jag att vi på vår skola hade lite svårt att ta till oss vidden av katastrofen. Vi hade en egen katastrof på "hemmaplan", då ett av våra barn förlorat kampen mot cancer. En hel klass förlorade lite oväntat en klasskompis.


"Han skulle ju opereras och bli frisk?"


God kväll!

Av Ines - 29 oktober 2008 21:50

Otroligt men sant! Jag har träffat en läkare som undersökte mig ordentligt utan att ifrågasätta hur mycket jag röker! Hur ofta händer det?


Nu står mitt hopp till en penicillinkur och hosmedicin. Japp, nån gång ska jag ta beslut att sluta röka oxå....när jag själv känner att nu är det dax.


Har ju varit så himla glad att ha halvtid i veckan. Som ett brev på posten blir det mer jobb i morgon. Jodå, det är nog ok. Blir jobb på två avdelningar i morgon.


Har avslutat dagen med mat i kyrkan och en föreläsning.


God kväll!

Av Ines - 29 oktober 2008 21:47

Min favoritkanal på radio (just nu) har utlyst en tävling: 



Där finns bara en given kandidat i mina ögon. Njet, säger inte vem eftersom han inte ska figurera i min blogg.


Men kanske skickar jag in en nominering?

Av Ines - 29 oktober 2008 14:15

Hittade en bok om livets jävligheter på ett jobb. Läste och tänkte för mig själv: Men det ÄR ju så!


SJ-resenärens observationer.

  • Du upptäcker aldrig rabatten som passar.
  • Du saknar legitimation för den rabatt som passar.
  • Ju längre du skall resa, dessto mindre är chansen att du får en bra sittplats.
  • Den du väntar på kommer senare.
  • Om resan i övrigt varit lyckad, glömmer du något på den sista etappen.
  • Ju fler resande, dessto större förseningar.
  • Värmen fungerar bara på sommaren.
  • Banarbete fördelas så att de orsakar mesta möjliga obehag.

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards