Alla inlägg den 11 oktober 2008

Av Ines - 11 oktober 2008 22:33

Vem kan låta bli att bli berörd? Förra årets vinnare av "Svenska hjältar" Tim Ahlgren sjunger om sin sjukdom.


Läs mer på: http://hem.bredband.net/b333120/

Av Ines - 11 oktober 2008 22:14

Blev igår tipsad om att gå in på lernias hemsida och kolla utbildningar. Har spanat runt på en himla massa kurser idag. Men så slog det mig:Även om jag skulle komma in, så är det ju lite hopplöst med de nya reglerna? För hur försörjer jag mig på sommaren om jag gått på studielån under våren? Nu har ju reglerna ändrats så det inte längre är möjligt att få A-kassa under sommaren....(som att nu den skulle fungera!). I sommar hade jag ju bara sommarjobb i tre veckor och det kommer jag inte långt på.


Känns lite som att hur jag än gör så blir det fel?

Av Ines - 11 oktober 2008 22:09

Har varit och hämtat tillbaks min bil idag. Under en vecka har jag glassat runt i en fantastiskt ny och framförallt väldigt gul bil. Men har min egen bil känt sig övergiven? Plötsligt så höll den inte på att starta! Nä, vad är det här nu då? Trodde den att den var alldeles övergiven och som hämd börjar den krångla? Tja, den startade så jag var och körde en sväng för att få igång den igen.


God kväll!

Av Ines - 11 oktober 2008 08:09

Ålidhemskyrkan fyller i helgen 35 år
Högmässa Söndag 12 okt 11.00
i Ålidhemskyrkan
Läs mer


Jag har iaf lovat att ta hand om Rättvisebutiken mellan 12.00-14.00

Sen blir det däckbytardag, mat och bio i Vännäs!


Ha en bra dag!

Av Ines - 11 oktober 2008 07:51

Snacka om att ha tappat gnistan. I går kände jag verkligen: Näää, nu är det inte kul längre! Ska det vara så att ALLA grabbar ska ha jobb före mig så kan jag lika gärna kasta in handduken. Det är inte kul att veta att en nyutexaminerad kille får jobb och mina femton års erfarenhet är ingenting värt....Att dessutom veta att till samma tjänst sökte en kollega med 25 år i kommun och dubbel behörighet! Dvs utbildning som både grundskollärare/fritidspedagog. Men likafullt brädad av en kille.


Jodå, jag tycker visst att mina manliga kollegor behövs. Tro inget annat! Jag har jobbat med så många duktiga, fantastiska manliga pedagoger. Men att känna att jag ska harva på i vikariesvängen fram till pensionering om ca 20 år, med allt vad det innebär av ingen semester, tasig ekonomi mm mm. Nä, då får "världens bästa jobb" vara för min del.


Ha en bra dag!

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards