Alla inlägg den 17 oktober 2008

Av Ines - 17 oktober 2008 23:24

Blir lika förvånad varje morgon att det är så många fler än jag som ska till jobbet. Men jag har hittat min kanal: Lugna favoriter! I morse fastnade jag på vad den mentala coachen talade om. Du bestämmer själv dina tankar.


Japp, det är möjligt att jag inte duger åt Umeå kommuns arbetsledare men de ställen jag varit på ringer igen! Idag blev jag erbjuden jobb nästa vecka som hade varit superkul! Med "mina" gamla barn till universitetet på studiebesök....men hade redan jobb den dan....blev ju en vecka till på mitt två-veckorsvick.


Funderade om det skulle gå att ha fredagsmys med sig själv när jag stod i regnet på rastvakt? Japp, ensam och slappa i soffan och njuta. Kändes riktigt lockande och så fick det bli. Sen har jag ju definitivt inte varit ensam för jag har ju surrat i telefon en stor del av kvällen. Uppdaterad med det senaste från Pajala bla. Dessutom har mitt hem blivit aningens trevligare att vistas i. Bara en sån sak.


God kväll!

Av Ines - 17 oktober 2008 22:43

Jag hade bestämt mig för att alla andra har kul, så jag har tvättstugan för mig själv. Njet, i mitt hus så jävlas folk med tvätttider på fredagar! Fick ett tvättpass med bara en tvättmaskin och vad händer när jag kommer med min tvätt? Den är ockuperad av tvätt....finns bara en misstänkt dessutom. Det går bara att komma in med en bokad tid, så det var självklart den person som bokat de två andra maskinerna!


Nåja, jag lämnade kvar min tvätt och tänkte att då tar jag nästa passs då. Jodå, det gick bra. Men vad händer när jag ska in i torktumlarn? Full i tvätt båda två samt i torkskåpet....men då tog min vänlighet slut för torka tvätt klockan tio? Nä, det finns gränser.


Dessutom hade någon bokat tid utan att nyttja den. Samtidigt som jag inte hann med allt jag ville tvätta.


www.argalappen.se jag har snart ett bidrag hos er....

Av Ines - 17 oktober 2008 22:35

Ibland känns det som att det är bara försäljare som ringer på min telefon. Förutom vikariebanken då, förstås. Men idag kom jag på grejen! Hade bestämt mig för en kväll i med tvättmaskin och röja innan jag skulle dråsa ned i soffan. Då ringer telefonen....var likadant förra gången jag tog sats och bestämde mig att här ska banne mig städas! Voilá! Hela världen har ett ärende. Så om jag mot förmodan tycker telefonen är tyst så är det bara att sätta igång med nåt.


God kväll!

Av Ines - 17 oktober 2008 07:00

Favorit i repris för att komma i stämmning inför helgen:

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards