Alla inlägg den 12 oktober 2008

Av Ines - 12 oktober 2008 22:18

Hurra! Nu är det gjort. Jag snackar självklart "en av två jobbiga uppdrag". Byta däck på bilen. Tack vara hjälp av både Oskar och Irja så gick jag iland med uppdraget. En domkraft som borde bytas....eller hela bilen? Men med förenade krafter och goda råd av .....(risk för att nån blir mallig?) så är det nu gjort.


Sedan blev det bio och vi fick omvärdera våra fördomar lite grann. En klart sevärd film. Upproret i Kautakeino.


Nä, sängen nästa för i morgon ska jag upp mitt i natten!


God Natt!

Av Ines - 12 oktober 2008 22:16

Jag blev uppvaktad...igen!



Faster Irja som tyckte jag behövde efter vårt besök på IKSU.


God kväll!

Av Ines - 12 oktober 2008 21:58

Såna här artiklar gör mig ledsen:

http://www.nsd.se/nyheter/tornedalen/artikel.aspx?ArticleId=4050932


Att det ska vara så in i Nordens trögt i skolans värld. Själv upplevde jag inte heller så mycket kul som elev. Bland det värsta jag utsatt mina egna barn för är att jag skickat dem till en riktigt dålig skola....En av anledningarna till att jag själv valt att jobba där faktiskt! 


Sen må alla eldsjälar och duktiga pedagoger ursäkta, men vi har stolpskott i vår yrkeskår. Så Helena,Karin, Eivor, Per-Agne mfl. Ni behöver inte ta åt er. 


God kväll!

Av Ines - 12 oktober 2008 09:30

Efter att ha blivit så otroligt less på vikariesvängen gjorde jag en test på Luleå universitets hemsida:


Med utgångspunkt från dina svar tror vi att du skulle
kunna trivas med studier och arbete inom:

Vård - Hälsa - Idrott77%

 Människors beteende - Etik - Undervisning77%

Språk - Kommunikation - MediaKultur -

Konst - Design

Samhälle - Politik - Lag och rätt

Ekonomi - Företagande - Ledarskap

Turism - Fritid - Restaurang78%

Matematik - Teknik - IT

Naturvetenskap - Miljö - Hållbar utveckling

Klicka på det ämnesområde du vill läsa mer om.


 

   

Av Ines - 12 oktober 2008 08:26

En djup källa av kärlek

finns inne i oss,

och vi kan hjälpa andra

 att bli lyckliga.

Ett enda ord,

en enda handling,

en enda liten tanke

kan minska

en annan människas lidande

och glädja henne.


Thich Nhat Hanh

Av Ines - 12 oktober 2008 08:15

Hur roligt var det inte att slå upp VK:s nättidning i morse? Det första som fastnar är Tessans glada min....tremåls-skytt borta i Schweiz!

(Ni fattar att jag känner henne?)


IKSU klart för final i europacupen

IKSU körde bokstavligen över Dietlikon i dagens semifinal i europacupen och vann med imponerande 5-0.
Läs mer Kommentera
Balrog väntar för IKSU i finalen

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards