Alla inlägg under augusti 2008

Av Ines - 13 augusti 2008 20:27

Jag har fördomar. Det är något jag är medveten om, även om jag inte alltid är medveten om vilka de är! I kväll möttes jag av andra människors fördomar. Blev nästan lite för komiskt. Tanken är att jag ska åka upp till Pajala i helg. Med pojkarna och äldsta sonens flickvän som kommer från Skåne. När vi pratade om tid och avstånd så blev hon lite förskräckt: Sju timmar! Det är ju hur långt som helst...vet hon om att det är synd om henne? Då syftade hon på min mamma som är bosatt i Pajala. Nää, det är inte synd om henne! Hon bor ju i Pajala. Hon är ju hemma. Jag och min äldste son bara skrattade. Sen berättade jag det för en kompis. Ha, då fick jag hennes fördomar levererade. Du får ta henne till en sameby var hennes förslag.
 Jag stod som ett levande rågetecken. När då? Vi ska hälsa på min familj, resande i kort om tid. När ska jag hinna med det? På kvällen gick det upp ett Liljeholmens för mig: Hon måste ju tro att jag passerar flera stycken på väg till Pajala!  God kväll!

Av Ines - 12 augusti 2008 19:45

Nu är det höst. Telefonen har börjat ringa "oroväckande" ofta så nu är semestertider och ledighet ett minne blott. Sista dan i frihet blev jag bjudenpå middag.I morgon ska jag ut till ett helt nytt ställe. Blir lie småspännande. Ska avsluta med paltkoma i Hörnefors. Jag undrar om tjejerna fattar vad de gett sig in i? De har bjudit många på palt i morgon. Vi kan bli mellan12-15 stycken! De hade nån teori om att få mig att komma och hjälpa till, men nu hamnade ju jag i jobb. Ska bli kul iaf. Ha en bra kväll!

Av Ines - 12 augusti 2008 19:38

Nu har jag fastnat rejält! Hur mysigt som helst:   Bäddar ned mig i sängen och frossar i Åsa Larssons "Det blod som spillts". När jag är klar ska jag fortsätta med Svart stig.  

Av Ines - 12 augusti 2008 09:24

Åh, det är nåt visst när telefonen börjar ringa igen:   Jobb i tre dagar...tji, fick ni  (you know who I meen).

Av Ines - 11 augusti 2008 21:17

I dag har det varit spännande värre här! Med skräckblandad förtjusning skulle min dator saneras....från allt! Oj, har sparat ALLT på ettUSB-minne som absolut inte fick försvinna. Bilder från Johans student, pappas begravning, semestrar, texter, avskedstal i kyrkan, musik.....allt som varit mitt liv sedan mars-2003. Nu skulle bara det jag skulle spara stanna kvar. Vad säger man? Det funkade! Datorn är bättre på att komma igång, men lite känns det som att: jag måste lära känna min vän på nytt...extrem home make over. Tack för hjälpen Stefan! Vad vore jag utan dig?  God kväll!

Av Ines - 11 augusti 2008 12:15

Åh, vad jag kan bli full i skratt. Har äldsta sonen på besök och han rensar runt lite här och där. Det är ju bra när han kastar grejer jag förvarat åt honom men när han ger sig på mina cd-skivor?Tja, som han uttryckte det: Vem saknar en film med Alan Sandler? Hihi, det var nog inte ens min? Men nån skiva har jag räddat från cencuren! Ha en bra dag!

Av Ines - 11 augusti 2008 00:30

Har upptäckt i kväll att jag INTE alls blir aktiverad på vikariepolen som jag trott? Nä, jag klarar tydligen inte ens av att vara arbetslös, eller? Är detta den ultimata hämnden av AF? Bara för att jag med en dåres envishet inte besöker Arbetsförmedlingen nog ofta? Jag brukar hävda att arbete går före så jag hinner faktiskt inte....inte så lätt som vikarie att smita tidigare för att hinna till AF! Nu har de plötsligt gjort det omöjligt för min arbetsgivare att hitta mig då jag inte kan aktivera mig och bli synlig för vikariepolen.

Som av en "slump" har mina betyg från olika skolor försvunnit, så då blir mitt CV ofullständigt.


Jaha, jag fattar vinken. Från nu ska jag sätta mig på Arbetsförmedlingen. Jag ska gå en "söka jobb-kurs" och framförallt ska jag söka reda på socialförvaltningen i den här stan. Kommer bli kärvt med hyran utan jobb...Ev kastar jag oxå in en ansökan om att få gå i pension i förtid? Oförmögen att lyda order och rätta mig efter regelverk borde väl inte det vara så svårt?


Fram till nu stolt över att jag på egen hand hållt mig flytande med jobb så kastar jag definitivt in handduken. Alternativt söker jag jobb som truckförare i Aitik och krossar backspeglar som kommer i min väg!


God Natt!

Av Ines - 10 augusti 2008 22:24

Åh, det här måste vara den sötaste bil som finns!



Den står på min parkering och jag blir lika glad varenda gång jag ser den!

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards