Alla inlägg den 21 augusti 2008

Av Ines - 21 augusti 2008 22:17

Du är 14% ond! Du är en aningen ond, fast i smyg!


Kika in på http://testportalen.se/ondtest.php om du vill kolla hur ond du är.

God Kväll!

Av Ines - 21 augusti 2008 21:53

Var in på Adlibris och kollade in böcker. Hittade en som jag absolut måste läsa! Nån gång. Inte nu, har fullt upp med Åsa Larsson nu.



  De norrbottniska satansverserna : en faksimilutgåva av (sånt man inte med bästa vilja i världen kan) Kalla fakta om Piteå

Författare: Lasse Eriksson, Författare: Ronny Eriksson  ISBN10: 9170053200


Utdrag från boken: Alla kan bli pitebor. Det är inte enkelt men det går.


Av Ines - 21 augusti 2008 16:40

I brist på jobb har jag röjt på hemmaplan. Hittade min ledighetskalender från 2005. (kan tänka varför jag ville vara ledig då). I dag är dagen vi söker ledigt för att fira Bernadotte-dagen! 1810 valdes marsalk Bernadotte till kung denna dag. I morgon tar vi ledigt för att tillbringa tid vid älven...för att minnas Sällskapsresan som hade premiär den 22 augusti 1980.


God eftermiddag!

Av Ines - 21 augusti 2008 16:22

På mitt gamla jobb i Luleå hade vi ett talesätt: Man ska vara försiktig med vad man önskar, det kan gå i uppfyllelse!

När jag var upp till mamma i sommar sa jag på skoj till grabbarna: Man kanske skulle söka jobb i Pajala? Om nåt år med gruvan och allt som händer så vem vet?


Ha, gick fortare än så:

Vik fritidspedagog 100% Sattajärvi skola - refnr 35/08


Vad säger man?

Av Ines - 21 augusti 2008 16:05

Lycklig är den människa som kan glädja sig åt de små tingen, det vackra som finns runt omkring oss, de små dagliga händelserna: solskenet över fälten, fåglarna på trädgrenen, frukost, middag, kvällsmat, en vän som tittar förbi. Det är så många människor som jagar efter den lycka de lämnat hemma på förstukvisten.



David Grayson

Av Ines - 21 augusti 2008 14:56

Tänkvärt...... 
 

Tre män på skogstur

Tre män var på en skogstur när de plötsligt kom till en stor, brusande älv.
De måste komma över till den andra sidan men hade ingen aning om hur de
skulle kunna klara av det.

Den förste mannen bad till Gud: Käre Gud, ge mig styrka att korsa den här älven!
Och Pang! Så gav Gud honom starka armar och ben. Han kunde simma över
älven på två timmar, trots att han höll på och drunkna flera gånger.

Då sa näste man: Käre Gud, ge mig styrka och verktyg så jag kan korsa den här älven!
Och Pang! Så gav Gud honom en roddbåt, han klarade av att ro över älven på en timme, även om båten var på väg att välta flera gånger.

Den tredje mannen hade sett hur det hade gått med de två andra, så han bad också en bön: Käre Gud, ge mig styrka, verktyg och intelligens så jag också kan komma över älven!
Och Pang! Så förvandlade Gud om mannen till en kvinna.
Hon kollade kartan, gick några meter uppför älven och promenerade över bron.

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards