Alla inlägg under augusti 2006

Av Ines - 25 augusti 2006 08:51

Var hälsad vackra Tornedal 
Vårt hem långt upp i nord
Du är för oss det bästa val 
På denna vida jord 
Du är för oss det bästa val 
På denna vida jord

Från lapplands fjäll till bottenstrand
går älvens stolta stråt 
Förenar tvenne broderland
mer än den skiljer åt 
Förenar tvenne broderland 
Mer än den skiljer åt

På sommarhimlen hög och klar 
Där midnattssolen ler 
I glans och skönhet underbar 
All nejden då sig ter 
I glans och skönhet underbar 
All nejden då sig ter

Men ljus och fägring rymden får 
Av norrskensflammors prakt 
När nordans friska ande rår 
I vintersmyckad trakt 
När nordans friska ande rår 
I vintersmyckad trakt

Vårt solskensland,vårt norrskensland
Du kära fosterbyggd
Vi tjäna dig med håg och hand 
Väx rik på dåd och dygd 
Vi tjäna dig med håg och hand 
Väx rik på dåd och dygd

När slutad är vår gärning här 
och lyktad all vår strid 
Oss fädrens tro och hopp då bär 
Till härlighetens frid 
Oss fädrens tro och hopp då bär 
Till härlighetens frid
Av Ines - 25 augusti 2006 00:04

Jag fick det!

2006-08-25 12:42:13


Jag fick jobbet!! Himmel, vad glad jag blev när det blev klart. Nu vet jag vad jag gör fram till jul iaf.

2006-sep-09 @ 00:08
Av Ines - 24 augusti 2006 00:02

Tillbaks på ruta ett!

2006-08-24 09:35:54

Nu blev det så här riktigt långt mellan gångerna igen. Än en gång en omvälvande förändring av mitt liv. Varit utan nät för att jag flyttat, lika ofta som andra byter skjortor känns det som. Fyra ggr på tre månader!!! Har läst mina tidigare dagböcker och blev så sorgligt påmind om hur tufft det var för så kort tid sen. Hur mycket har inte hänt sen dess?? Men nu trivs jag med livet, även om kärleken tog slut. Möjligen lite sårad i själen men glad att jag orkade bryta upp. Var på anställningsintervju igår. Spännande. Så har jag lärt mig blogga!!! DET är oxå skitkul!!!


Av Ines - 23 augusti 2006 18:59

En riktigt bra dag. Har varit på anställningsintervju idag. Lite nervöst, men nu är det gjort. Blev lite stressigt på morgonen, tiden har ju som en tendens att försvinna då. Har nån annan än jag märkt det? Kändes som en trivsam skola, så nu håller jag tummarna.

Har ÅNTLIGEN köpt en kalender oxå. Blir lite dag och veckovild utan................

Så har jag varit ute och sprungit med Agneta. Hon springer tjejmilen på söndag, men det gör inte jag. Lite avundsjuk är jag, men tror inte jag riktigt mäktar med det än. Har haft ett lite bedrövligt år, träningsmässigt sett. Flyttade förra hösten och tappade "mitt gym". Det kändes inte som att jag riktigt trivdes i gymet nere i Sollefteå. Som att inte det räckte så åkte jag dessutom på en hosta som varade snudd på hela vintern. Därför känns det jätteskönt att ha kommit igång igen. Har haft träningskort under sommaren och testat allt möjligt! Poweryoga, core control, vattengympa, body balance och så har jag varit ute på området där jag bor och joggat lite lätt. Nästa år får nog Agneta se upp!

I morgon håller jag inte bara tummarna för jobbet. Har bokat en date med bilverkstan oxå. Min "heliga" bil ska förhoppningsvis bli lagad. Den är helig, därför att det är bilen som pappa valde åt mig, och han kommer aldrig mer att kunna välja en bil till mig. Sen är det min trygghet och frihetskänsla att kunna ta mig dit jag vill om jag bara har bensinpengar. Det är tur att det inte är så allvarliga fel på den.

Mejlade två kompisar oxå och fick svar av båda två! Tack, kära ni för att jag inte är bortglömd bara för att jag flyttat! För det är ju så himla smidigt att kunna hålla kontakten via mejl och telefon, när man inte längre bor i samma stad.

Känner mig behagligt trött så nu är det soffan som gäller resten av kvällen.
2006-08-23 @ 21:24:36

Av Ines - 23 augusti 2006 18:57

Kaloriregler Det här hittade jag i en träningstidning. Sant eller falskt? Ta det som du vill. De hade hittat det på nätet i alla fall.

  • Om man äter något när ingen ser, innehåller det inga kalorier.
  • Om man dricker en lågkaloridryck och äter en chokladkaka, kommer kalorierna i chokladen att kvittas mot lättdrycken.
  • Dryck som intas av medicinska skäl(exempelvis rödvin, whiskey, varm choklad, konjak) räknas aldrig.
  • Mat som intas när man ser på film eller video(exempelvis popcorn, chips, jordnötter, läsk, smågodis) innehåller inga kalorier eftersom den inte intas som mat eller föda, utan som en del utav underhållningen.
  • Kaffebröd och småkakor innehåller inget fett när man bryter sönder dem och äter upp dem bit för bit, eftersom fettet förångas när kakkan bryts sönder.
  • Allt som testas och slickas från knivar eller skedar medan man lagar mat innehåller inga kalorier eftersom det är ett led i matlagningsprocessen.
  • Mat med samma färg har samma kaloriinnehåll( tex tomater och gelehallon, champinjoner och vit choklad)
  • Mat som är kall eller kommer från frysen innehåller inga kalorier eftersom kalorier är en värmeenhet.
  • På sommaren kan man äta mycket mer för kalorierna förbränns snabbare och effektivare när det är varmt.
  • Det är ju känt att fett är viktigt för att ge energi och för att vi ska få i oss fettlösliga vitaminer och antioxidanter. Energiinnehållet är ungefär dubbelt så högt som hos kolhydrater och proteiner. Alltså måste chips vara mycket nyttigare än potatis.


  • 2006-08-23 @ 21:54:33

    Av Ines - 22 augusti 2006 19:13

    Tänkvärt Att skratta ofta och mycket.Att vinna människors respekt och barns tillgivenhet.
     Att leta fram det bästa hos andra människor och det bästa hos sig själv. 
    Att kunna känna sig stor utan att först ha gjort någon annan människa liten. 

    Att lämna efter sig en värld som har blivit lite bättre.
     
    Att veta att åtminstone en människa har kunnat andas lite lättare för att man levat. 
    Detta är att ha framgång i livet.
    2006-08-22 @ 21:21:02

    Av Ines - 22 augusti 2006 19:01

    Inga bär....... I dag har jag gjort iaf lite nytta. Betalat en räkning, varit på VC och försökt få en tid, bokat en date med bilverkstan, köpt en mobil som Stefan ska köpa av mig, hämtat Stefan på flyget och varit i skogen. Känns konstigt att inte hitta ETT bär!!! Så himla torr sommar, allt var bara torrt och eländigt!!

    Nåväl, det finns tack och lov fler skogar att leta i..... Något som slog mig när jag var på VC var att inte är det som hemma!! Sån total brist på integritet så jag bara häpnade. Som nyinflyttad är man ju inte med i hur det funkar, så jag knallade dit och trodde jag skulle få en tid. Ha! Glöm det! Inför HELA VÄNTRUMMET försökte jag förklara att jag BORDE ha kollats i juli, men i och med flytt och semester så ville jag få en tid här och helst snarast. Alla vet väl hur det är i väntrummet hos doktorn. Man väntar på sin tur, och oavsett man vill eller inte så hör man vad folk säger till recceptionisten. Det var inte så kul.

    Kul är däremot att Stefan kommit hem. Hur länge det nu varar.....................Van att rå mig själv, att det jag sätter nånstans ligger kvar, nu ska jag börja ta hänsyn igen med allt vad det innebär. Men just nu är det ok. 2006-08-22 @ 21:41:10

    Av Ines - 21 augusti 2006 23:06

    Johan i Tunisien 102310-5

    Johan i Tunisien. Nästan tre år, vad tänker du på? Söt är du i alla fall.

    Presentation

    Omröstning

    Längtar till semestern?
     Ja
     Nej
     Har ingen semester.

    Fråga mig

    7 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
     
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21 22 23 24 25 26 27
    28
    29
    30
    31
    <<< Augusti 2006 >>>

    Tidigare år

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik

    Stoppa FRA-lagen


    Ovido - Quiz & Flashcards