Alla inlägg under augusti 2006

Av Ines - 21 augusti 2006 23:04

Stefan som liten. 102310-2

En bild som gör mig varm om hjärtat. Första sommaren och första semestern för min äldsta son. Tjugo  år senare blir jag fortfarande glad över bilden.

Av Ines - 21 augusti 2006 11:33

Äntligen!! Har haft en blandad dag. Fastnade framför datorn på förmiddagen, men slet mig loss och for till stan. Skulle äta lunch med en kompis,men hennes mobil plingade till. Hon var bokad på annat, men träffade Maja i samma veva. Satt vid valstugorna ett tag och pratade med henne. När jag kom hem ringde telefonen, och jag var helt övertygad om att det var Agneta. Vi hade bestämt att gå på sista sommargympan, men icke!! Det var rektorn i Hörnefors som vill att jag kommer på anställningsintervju!!!!!

Tydligen en ganska stor skola med nästan 7oo elever. Spännande och nervöst....Sen for vi på sommargympa och det blir jag alltid på bra humör av. Ledaren idag hade himla bra och medryckande musik. Att jag hållt upp i två veckor kändes, men det var kul ändå.

Ska lägga in lite på min blogg innan jag tar kväll. I morgon kommer Stefan! Nu när han är på väg så känner man hur mycket man saknat honom. 2006-aug-21 @ 22:17

Av Ines - 21 augusti 2006 11:00

Christoffer som baby Christoffer som baby

Så länge sen...

Av Ines - 21 augusti 2006 08:00

En bok jag köpte för att komma över min irritation på Pigge. Samt för att en del av pengarna går till thailändska familjer efter tsunamikatastrofen. Jo, jag KAN vara irriterad på en människa som drabbats av en sån oerhörd sorg som Pigge ( Förlåt mig, Pigge). Mycket är säkert massmedias roll, hur de framställer någon. En del var säkert chock från hans sida, över det ofattbara som hänt.

Men jag blev så himla irriterad över hans gnälliga inställning till livet och sina medmänniskor. Varför var han inte mer tacksam över att han faktiskt hade möjlighet att stanna kvar och leta sin familj?? Många hade nog velat, men den ekonomiska verkligheten är inte samma för alla människor.

När det ofattbara hände borta i Thailand var jag präglad av min egen katastrof på hemmaplan. Min familj levde i dödens väntrum och den väntan slutade tio i tolv den tolfte maj. Pappa dog, inte i en katastrof men för oss som var hans familj var det katastrof.

Jag kom över min irritation samtidigt som jag grät som en tok. Så sorgligt slut för så många. Vem tror, när man beställer drömresan att den ska sluta i en kista med begravning i Sverige? Jag blev oerhört berörd av denna bok.

ISBN 91-85015-86-5

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards