Alla inlägg den 25 augusti 2006

Av Ines - 25 augusti 2006 22:57

Nu går det undan. Har försökt få tag i mamma för att meddela att jag fått jobb. Men hon var i Luleå och lagade sin hörapparat. Hon kommer att flytta i helg!! Oj, vad konstigt det kändes. Lite märkligt och sorgligt på nåt sätt. Jag förstår varför hon flyttar, men jag är ju så himla konservativ och inskränkt ibland!! Nu kommer hon för första gången på fyrtiofem år att bo nånstans där pappa aldrig bott. Klart det är sorgligt.

Men sen, när jag vant mig så är det ju jättebra. Klart hon ska bo på nedre botten, slippa släpa matkassar, undrar om det var ballkong oxå?? Det blir nog bra.

Ska försöka göra nåt vettigt nu. Kommer inte att vara hemma i kväll så jag ska duscha och lite annat. Det är "vuxna på stan" och Stefan ville ha hjälp med valmaterial.

I morgon ska jag paddla (jag och jag, får väl åka med nån förhoppningsvis!)på Sävarån. Kul, har aldrig gjort det tidigare. Håll tummarna!

Av Ines - 25 augusti 2006 08:51

Var hälsad vackra Tornedal 
Vårt hem långt upp i nord
Du är för oss det bästa val 
På denna vida jord 
Du är för oss det bästa val 
På denna vida jord

Från lapplands fjäll till bottenstrand
går älvens stolta stråt 
Förenar tvenne broderland
mer än den skiljer åt 
Förenar tvenne broderland 
Mer än den skiljer åt

På sommarhimlen hög och klar 
Där midnattssolen ler 
I glans och skönhet underbar 
All nejden då sig ter 
I glans och skönhet underbar 
All nejden då sig ter

Men ljus och fägring rymden får 
Av norrskensflammors prakt 
När nordans friska ande rår 
I vintersmyckad trakt 
När nordans friska ande rår 
I vintersmyckad trakt

Vårt solskensland,vårt norrskensland
Du kära fosterbyggd
Vi tjäna dig med håg och hand 
Väx rik på dåd och dygd 
Vi tjäna dig med håg och hand 
Väx rik på dåd och dygd

När slutad är vår gärning här 
och lyktad all vår strid 
Oss fädrens tro och hopp då bär 
Till härlighetens frid 
Oss fädrens tro och hopp då bär 
Till härlighetens frid
Av Ines - 25 augusti 2006 00:04

Jag fick det!

2006-08-25 12:42:13


Jag fick jobbet!! Himmel, vad glad jag blev när det blev klart. Nu vet jag vad jag gör fram till jul iaf.

2006-sep-09 @ 00:08

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards