Alla inlägg under februari 2010

Av Ines - 13 februari 2010 22:48

I dag har det känts som april.



Töväder, nån minusgrad och inte speciellt kul att vara ute.


Tur jag haft projekt" försöka komma ikapp nån gåg". Tvättat och diskat, vikt undan och varit flitig i största allmänhet.


Helt klart ska det bli spännande att se när snön försvinner. Har ju noll koll på det läget nu.


God kväll!

Av Ines - 13 februari 2010 22:40

Häromdagen hade vi utflykt på schemat.


Kändes lite som att:



kliva in hos fienden.   


Men meningen var ju att barnen skulle:



åka skridskor.


Jodå, det gick över förväntan. En trevlig dag, då vi hade turen att ha riktigt många föräldrar med dessutom. Det behövs när 85 glada barn vill åka skridskor samtidigt. Inte så många som knyter själv ännu.


God kväll!

Av Ines - 9 februari 2010 22:34

Det här är ju lite kul. Aldrig har jag väl hatat snön som nu? För ett år sedan så uppskattade jag den tydligen?



Vädrets makter är med oss.


Fast egentligen är det ju inte snön jag avskyr. Bristen på snöröjning och att kollektivtrafiken slutar fungera. DET är irriterande jobbigt.


God kväll!

Av Ines - 9 februari 2010 22:21

Jag fick höra att en av mina arbetsbarn laddat ned Luleås nationalsång på sin mp3-spelare. För den ville väl jag höra? Jag fattade ingenting? Finns det en sådan?


Men sedan hittade han den inte. Kollade på nätet och hittade:



Fast i kväll hittade jag:







Måste ju ha varit den här han menade?


Tack!

Av Ines - 9 februari 2010 22:12

Har spanat in bostadsmarknaden och hittade:



Bara lite över tre miljoner....


Jag och Mona tycker att  vår kollega kan köpa det till oss. Han kanske rent av får hälsa på oss nån gång! Sedan kanske vi trivs så bra att vi måste förhandla med chefen om att vi inte har tid att jobba heller....


God kväll!

Av Ines - 9 februari 2010 22:01

Just nu håller vi på att förbereda föräldrafika.




Syltkakor med hjortron.


Jag är inte ensam om att komma från Norrland....



Av Ines - 4 februari 2010 21:26

Ibland får vi helt galna låtar som fastnar i huvudet på jobbet. Som tex den här:



som vi "plågat" barnen med.


En rad, och sen var det kört...

Av Ines - 4 februari 2010 21:14

I helg är det Jokkmokks marknad. Jag har haft ambitionen att nån gång få till det, för jag har aldrig varit där. Kan ju bli lite knepigt med avstånden nu. Men nån gång SKA jag vara där!


http://www.sr.se/webbradio/?type=db&Id=2188784&BroadcastDate=&IsBlock=0


God kväll!



Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards